Anbefalte innlegg

hei, noen som veit om det er mye jobb å bytte bensinmålern på s6en sedan??

hvor sitter evt denne...

fyller full tank og den går ikke over halv tank på målern.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, noen som veit om det er mye jobb å bytte bensinmålern på s6en sedan??

hvor sitter evt denne...

fyller full tank og den går ikke over halv tank på målern.

Slenger meg på her jeg også. Målern går saaaakte opp til 1/2 - 3/4 etter jeg har tanka. Tar kanskje 1 døgn før den er oppe på 3/4, så går den ganske fort ned igjen til 1/4 - 1/2, og så står den rundt der de neste 900km... : rolleyes

Er det mest sannsynlig at det er givern i tanken, eller kan det være instrumentet som kødder også...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter vel i bensintanken, så ja, er litt jobb å bytte... Hvis du først skal bytte måleren, ville jeg bytta pumpa og, dersom denne er original :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg handla inn et spesialverktøy for å bytte denne. Tror jeg har det enda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter vel i bensintanken, så ja, er litt jobb å bytte... Hvis du først skal bytte måleren, ville jeg bytta pumpa og, dersom denne er original :)

Er vesentlig lettere jobb og bytte måleren, sitter i lokket som du tar av for å komme ned i tanken. Bytte pumpe er en skikkelig møkka jobb og du bør ha nesten tom tank når du skal gjøre det. Ser ikke vitsen i å bytte ut ei fugerende pumpe hvis du da ikke skal trimme den relativt mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vesentlig lettere jobb og bytte måleren, sitter i lokket som du tar av for å komme ned i tanken. Bytte pumpe er en skikkelig møkka jobb og du bør ha nesten tom tank når du skal gjøre det. Ser ikke vitsen i å bytte ut ei fugerende pumpe hvis du da ikke skal trimme den relativt mye.

Sant det, var andre veien jeg gjorde det. Pumpa hadde gått, så jeg bytta sensoren samtidig :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey så det du mener så er det lett å bytte målern???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey så det du mener så er det lett å bytte målern???

Er lett å bytte måleren ja

Ta av teppet på forhøyningen mot sete ryggen - skru så av tre skruer på plastdekselet som sitter der og løft av det. Så må du ta av 3 slanger fra lokket på tanken og banke av ringen som fester dette, da er det bare å løfte opp og måleren følger med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvor sikkert er det at det er målern da??? noen andre ting det kan være også??? målern koster vel en formue??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På måleren er det en fast del og en del som sitter hengslet på denne (flotøren), det er kontakt flate på begge disse som går mot hverandre og dermed gir signal om hvor mye du har på tanken. Mulig det kan være så enkelt som å ta det opp og gjøre rent på disse kontakflatene: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.