Eibach senkefjærer, hvor?

Anbefalte innlegg

Heisan!

Har nå så godt som bestemt meg for å senke Passaten min med Eibach pro. Gode kritikker og moderat drop passer meg utmerket. Hvor kan jeg få disse billigst mulig? Kommer til å sette på demperne til dette settet også, men de må nok vente på neste års feriepenger, er jeg redd.

En ting, da... Bilen min er en del høyere foran enn bak. Vil dette jevne seg med nye fjærer, eller er det noen måte å få den 'beinere' på? (ref bilde i profilen min)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det finnes noen "senkeskåler" som senker 15mm. Selger dem på autospar for 399,- Er ikke sikker på hva disse gjør med kjøreegenskapene, men det estetiske skulle i alle fall komme i orden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senkeskåler går ikke utover noe, men senkingen er så som så. Jeg har dette på min Audi 80, men den sank ikke noe???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Qualtiy Autoimport forhandler også Eibach, her får vi også klubbrabatt.

Min erfaring med senksesett til Passat er at problemet ofte blir det omvendte av det som står her at bilen blir for høy bak iforhold til bak... I USA er Eibach VELDIG mye brukt på Passatene og har ikke lest om noen som klager på at den blir for høy forran iforhold til bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Wilthil

Senkeskåler går ikke utover noe, men senkingen er så som så. Jeg har dette på min Audi 80, men den sank ikke noe???

Fjærskåler med utforming som medfører senking KAN føre til at fjærene ikke blir stående nok i spenn mellom fjærskålene (høres som "spjåing-lyd" når man svinger). Dette kan føre til at bilen får nikkebevegelser med fronten i småhumper (lightutgaven av det man opplever når man har kappe 3-4 runder på fjærene eller om man kjører med senkefjærer som er for korte i forhold til demperne.

Til noen biler finnes det styrelager som har senkefunksjon. Disse tar ikke bort spenning i fjærene og er derfor å foretrekke. For noen av oss kommer vi likevel ikke unna å montere begge deler;)

Hilsen Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Quality autoimport... fant ingenting om sidde prisene var med moms... I så fall er det rasende billig.. Og vi får rabatt i tillegg? Hvo mye, og hvordan ordnes det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle priser er inkl. mva. Det står på forsida.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det rett etter jeg hadde postet.. :P

Så gjenstår bare å se om de har til variant, da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm.. Eibach var på vei ut, tydeligvis... Ble anbefalt G&M. Noen som har hørt om dette? Var mistenkelig billig, synes jeg. 1630,- ink frakt og medlemsrabatt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styr unna, hadde dette på 80`ien min, sykt stiv og MYE lavere enn den skulle.... Men så fett ut da:-)

Kjøpte fra Eiker den gang i tiden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for tipset.. Var på nippet til å bestille nå...

Kjipt å betale nesten 4k for Eibach.. :(

Men det koster å væra kar! *sukk*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.