Skifte takrails fra sort til Chrom. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en 2002 passat Highline 3BG importert fra Tyskland, og der er ikke Chromrails standard. Syns dette ser pent ut, og lurer på om noen her kan si meg om det å få tak i slike rails er vanskelig andre steder enn hos originalforhandler, og om det er en tung jobb å demontere/montere selv?

 

Har lest på forumet at det kan være en mulighet å fjerne lakken på de sorte jeg har, og at de er chrom under?

Hvis så; hva er best mulig fremgangsmåte der med henblikk på midler for å fjerne sort lakk, og så behandle Chrom under slik at det blir bra? : klø :

 

Noen som vet/kan?

 

Hilsen

Truls Johnsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse er ikke lett og få tak i brukt.. Er veldig populære. Alle skal ha slike. Deriblandt jeg selv:).

en mulighet er og få dem i fra Tyskland. blir fort ett par tusen for de.

Er veldig enkle og skifte. vipp av 3 deksler på hver rails og under der sitter det en mutter. Tror det er 10mm. Fort gjort

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse er ikke lett og få tak i brukt.. Er veldig populære. Alle skal ha slike. Deriblandt jeg selv:).

en mulighet er og få dem i fra Tyskland. blir fort ett par tusen for de.

Er veldig enkle og skifte. vipp av 3 deksler på hver rails og under der sitter det en mutter. Tror det er 10mm. Fort gjort

 

Hvor kan man finne/bestille slike fra Tyskland da? Kanskje vi kunne satt igang et gruppekjøp? : klø :

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et gruppekjøp hørtes lurt ut, Jeg har også tenkt og bytte til Chrome takrails....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

e-bay.de de går ca for 230 til 240 euro, driver å byr på rails i chrom selv i tyskland, men det er ikke lett å få tak i..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skal være et firma i tyskland som lager dette. husker ikke hva det heter men jeg fant det når jeg søkte litt når jeg hadde passaten min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norsk bildele senter selger dem for 3000,- pr. stk.: eek :

 

RAN!!!!! spør du meg......: bh :

 

skulle gjerne hatt dem på passaten min også.....:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norsk bildele senter selger dem for 3000,- pr. stk.: eek :

 

RAN!!!!! spør du meg......: bh :

 

skulle gjerne hatt dem på passaten min også.....:evil:

 

Det er nesten det samme som de koster nye i tyskland..... koster ca 4000 nye der nede. : rolleyes

Det å bare bytte de er ikke bare bare. Komemr litt ann på om du har airbags i taket. Har du dette, ligger disse som en lang pølse hele vegen fra front til bak og dårlig plass. Da må du også huske å deaktivere airbagene, ellers så kan du få en lite hyggelig overraskelse : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nesten det samme som de koster nye i tyskland..... koster ca 4000 nye der nede. : rolleyes

Det å bare bytte de er ikke bare bare. Komemr litt ann på om du har airbags i taket. Har du dette, ligger disse som en lang pølse hele vegen fra front til bak og dårlig plass. Da må du også huske å deaktivere airbagene, ellers så kan du få en lite hyggelig overraskelse : smil :

 

OJ!

Hvordan vet man om man har airbags i taket da? Må man skru av og "se" eller står det i instruksjonsboken/andre steder?

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OJ!

Hvordan vet man om man har airbags i taket da? Må man skru av og "se" eller står det i instruksjonsboken/andre steder?

 

Truls

 

Spiller vel ingen rolle på Passaten da railsene er festet utvendig. På biler med rails festet fra innsiden derimot. Pass også på å sjekke opp tiltrekningsmomentet på rails hos f.eks Møller. De skal IKKE dras for hardt for da bulker du taket ditt. Er så vidt jeg veit ikke snakk om mange Nm her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selger NBS Crome takrails? Sendte mail til dem tidligere og spurte om dette man da hadde de ikke. Mulig de har hviss de får inn vrak, men da går de fort ut. Sjekket pris hos Møller mener å huske at de kostet over 8.000,- der.

 

Her er link til tysk firma som selger: http://shop.teileguru.de/product_info.php?products_id=121&osCsid=c384b6dff99338e835ce2fafad9ecf6b

 

 

der var det ja... viste jeg hadde sett det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selger NBS Crome takrails? Sendte mail til dem tidligere og spurte om dette man da hadde de ikke. Mulig de har hviss de får inn vrak, men da går de fort ut. Sjekket pris hos Møller mener å huske at de kostet over 8.000,- der.

 

Her er link til tysk firma som selger: http://shop.teileguru.de/product_info.php?products_id=121&osCsid=c384b6dff99338e835ce2fafad9ecf6b

 

 

Ok. Da vet jeg hvor jeg kan få tak i nye ihvertfall. :)

 

Men; det står at disse er fra 08/97- ?? Nå kom jo ikke "min" karrosseritype ut før i 2001?? Kommer de til å passe på en 2002? : klø :

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da vet jeg hvor jeg kan få tak i nye ihvertfall. :)

 

Men; det står at disse er fra 08/97- ?? Nå kom jo ikke "min" karrosseritype ut før i 2001?? Kommer de til å passe på en 2002? : klø :

 

Truls

 

 

Du 3BG utgaven som er en facelift av 3B utgaven som kom i 98. Taket på bilene er det samme. Den største forskjellen på disse er fronten og bakenden.

Så disse passer alle i fra 98 til 05 modell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du 3BG utgaven som er en facelift av 3B utgaven som kom i 98. Taket på bilene er det samme. Den største forskjellen på disse er fronten og bakenden.

Så disse passer alle i fra 98 til 05 modell.

 

OK! Du verden hva alt man lærer her inne på Forumet! Supert! : ja :

 

mvh

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.