Hvinelyd fra Golf III TDK, motorrom.

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

En jeg jobber sammen med har en slik bil, og den uler noe vannvittig like etter start, og spesielt når det er kaldt i været. Jeg har resonnert meg frem til at det mest sansynlig er ladereima. Det ser ikke ut til at den tar borti noen sted, men er kanskje litt slakk. Det eneste jeg stusset på, var at den etter 3-4min på tomgang ble helt stille.. Til han ga gass, og ulingen begynte på igjen.

 

Noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som slakk viftereim. Skru av alt som bruker strøm når det hvine/uler som verst og hør om det blir mindre støy. Ikke stram viftereima, men kjøp ny. Det har dannet seg et nærmest glassaktig belegg på reima og den er moden for søpla. Lykke til!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viftereim? Det er da el-vifter på denne også.. :)

 

Ladereima er helt ny.. Altså den som går fra veiva til dynamoen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Viftereim? Det er da el-vifter på denne også.. :)

 

Ladereima er helt ny.. Altså den som går fra veiva til dynamoen..

Laderem/viftereim/servoreim.... Whatever ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slakk eller defekt reim ja. Uten tvil :) Som Arne skriver; slå av alt som bruker strøm, så forsvinner nok lyden også. Det hviner fordi dynamoen som er tung å dra rundt !!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å stremme reima? Flytte på dynamo feks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en svak hvining på min Passat TDI rett etter start, fikk en mekaniker til å høre på det. Han mente det var stramme-hjulet eller vende-hjulet til registerreima som holdt på å "gi seg"...

 

Et havari koster 25-40 tusen...

 

Skal skifte reg-reim + vannpumpe jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke turboen da ?? På brutterns Golf 91 mod 1,6 td hører du turboen meget godt når den er kald. Hvis det er reimene du hører så prøv med litt silikon spray..det gjør susen for gniksende/hylende reimer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen er det ihvertfall ikke.. :D Ikke helt amøbe heller..

 

Reg.reim og strammehjul ble byttet for litt siden, men det er ikke derfra det kommer. Det er uansett ikke hviining, men uuuuling.. :D

 

Skal prøve med litt spray og se om det hjelper. Takk for tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Turboen er det ihvertfall ikke.. :D Ikke helt amøbe heller....

 

Hehe nei du er Moldenser.....:D :D :D Neida.....kan være reimer som er akkurat litt for stramme. Men Golf III har vel Poly-v reimer og ikke enkel kilereimer ?? Poly-v reimer er litt mere utsatt for gnikselyder og slikt. Ta en liten dæsj med silikon-spray å prøv iallfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Obs; Folk som ikke er moldinger kan ta det veldig dårlig opp dersom de blir kalt det. ;)

 

Det er poly-v reim ja, men den var ikke særlig stram. Heller slakk. Derfor jeg lurte på muligheten for å justere på dynamo. Skal prøve spray først. Tilbakemld kommer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Obs; Folk som ikke er moldinger kan ta det veldig dårlig opp dersom de blir kalt det. ;)

 

Det er poly-v reim ja, men den var ikke særlig stram. Heller slakk. Derfor jeg lurte på muligheten for å justere på dynamo. Skal prøve spray først. Tilbakemld kommer.

Hehe alle som sier i er enten moldensere eller så vil de være det. :D :D Tror jeg er i litt ertehumør idag gitt!! Prøv å stram å spray litt silikon på reimene du så blir det nok litt stillere tenker jeg. PS!! Vet jo at du ikke kommer fra Molde....;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk skiftet reg. reim, stramme hjul, vende-rulle og vannpumpe, men hvininga var fortsatt der.

Etter litt feilsøking fant vi ut at det var kjølevifta til Klima`n som "snuser" på et havari.

Var hos Bj. Rødseth i dag, de skulle ikke ha "mer" enn 3125,- for den. (billig) I tillegg må hele fronten trekkes frem for å få skiftet den...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bil er en eneste stor utgift..

 

MEN, det er verdt det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Lyden forsvant etter litt wd40, men kom så tilbake igjen.

 

Vi skal prøve silikon til helgen, og se om det kan hjelpe litt lengre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.