#1 Skrevet April 9, 2006 CRC Quickleen kjøpes på mekonomen. Bruker å rengjøre lmm og N75 magnetventil 4-ganger i året. Tok en innsats på de idag + div andre ting slik at Audien er påskeklar. Forbruket på bykjøring gikk ned fra 1.4 til 1.1 etter endel kjøring: smil : Legger til at jeg bruker denne til å rense forgasser,temp.sensor på innsug etc også. Suverent middel som ikke gir fra seg silikonrester. Legger ved bilder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2006 Hvordan er det du rengjør N75 magnetventilen? Og på LMM bare sprayer du på innmaten i røret og lar det hele fordampe av seg selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2006 Hvordan er det du rengjør N75 magnetventilen? Og på LMM bare sprayer du på innmaten i røret og lar det hele fordampe av seg selv? Kjører først 12v på N75 og så sprayer i alle 3 rørene og lar det virke i 1-min eller 2. Så kjører jeg på 12v igjen.(Når du kjører 12v på den så hører du et klikk) Dette fordamper kjapt. Idag brukte jeg "svak" trykkluft til å tørke da temp var kun +5 ute. På lmm så spray på begge sider og la det ligge til tørk evt tørkes med "svak" trykkluft. Har måtte kjøpt lmm og N75 engang pga dårlig vedlikehold..bedre å ta denne runden 4-ganger i året enn et utlegg på 3000kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2006 Må prøves dette, hørtes ikke alt forvanskelig ut dette Har hatt forbruk på 1,6 på blandet kjøring, så det kan godt være LMM som fusker litt. Burde ligge noe lavere enn dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 9, 2006 Tusentakk for et fint tips:) Må absolutt prøves.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 9, 2006 Hmm.. Min drikker 2,4 på mila den, selv om jeg har gjort dette.. Men så har jo jeg bare "av" og "på" på RS'en også da:rolleye: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2006 Ligg unna lmm'en, den brennes uansett av etter kjøring, så det er ikke nødvendig å gjøre noe med denne før den er kaputnik.. Bare et tips, da den er dyr hvis du skulle komme til å få på noe stoff der som øker avbrenningstemperaturen. Tanken er god, da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 10, 2006 Fikk anbefalt å rense lmm av Bosch,og bruke et middel som ikke legger igjen silikonrester. Har brukt dette i over 1 år nå og prøvd det på andre "S" med samme lmm. Bedre drag og rimeligere forbruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 10, 2006 Selv har jeg vel et forbruk på ca 1.7 ved blandet kjøring med 200'en i følge kjørekomputeren. Regner med at dette kan ha noe med LMM og N75 å gjøre? Burde jeg prøve å rense det? Vet ikke om forrige eier har gjort dette noen gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 10, 2006 det er bedre å køyre utem lmm da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 10, 2006 Fikk anbefalt å rense lmm av Bosch,og bruke et middel som ikke legger igjen silikonrester.Har brukt dette i over 1 år nå og prøvd det på andre "S" med samme lmm. Bedre drag og rimeligere forbruk. Legger meg langflat, Bjørn Tore! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...