#1 Skrevet April 9, 2006 Har endel små riper i frontruten min etter skraping av is osv, så det jeg lurte på er om det er mulig å polere dem vekk eller noe? Og hva bør man eventuelt bruke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 25, 2009 *bump* :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 25, 2009 Det er vel ikke mulig, men kan jo polere med rainx eller autoglym glass polish, blir renere og vannet preller av en mnd tid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 25, 2009 Det er mulig, men må utføres av bilglassverksted med riktig utstyr. I de fleste tilfeller er det rimeligere å skifte ruten dersom man snakker om mye riper. Tiden som går med skal jo også betales. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 25, 2009 Vanlig polering/vinduspolish vil bare legge seg i ripene og steinspruten.. Så det vil se værre ut fordi ripene nå blir hvite i tillegg! Mye mulig det er bedre vinduspolisher nå, ga opp når jeg prøvde for noen år siden. Kjøpte ny frontrute og polerte den nå den var ny.. og lot det stod til resten av tida før neste skift 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 25, 2009 litt OT, men kan eit bilglassfirma slipe vekk små riper på lykteglass som er i plastikk?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 25, 2009 litt OT, men kan eit bilglassfirma slipe vekk små riper på lykteglass som er i plastikk?? De kan du selv med poleringsmaskin og autosol, har gjort det, 10-15 min med roterende maskin og lyktene så nye ut. Husk ikke for fort og ha på ny ladning autosol i ny og ne. Demonter lyktene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 25, 2009 flott, da skal eg prøve det:) lykteglassa er demontert så det er ingen problem:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 25, 2009 flott, da skal eg prøve det:) lykteglassa er demontert så det er ingen problem:) Test evt dette settet også,det er beregnet til slikt. http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=11&products_id=65 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 25, 2009 hei jeg ville ha bytta ruta.. jobber med bilglass vær dag så er mitt råd:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 26, 2009 (endret) litt OT, men kan eit bilglassfirma slipe vekk små riper på lykteglass som er i plastikk?? http://forums.nicoclub.com/zerothread/313767 Here's the process I just used and mine look like new!! (sorry pretty long and the pics are huge) Full credit for this goes to Packetattack on nycmaximas.org. You can try this at your own risk. You shouldnt have to remove your lights to do this but you may need to mask areas around the lights to protect your paint. **Credit goes to Dave Holmes from Maxima.org for the first writeup that I modelled mine after. ** I made this writeup for everyone that has pitted, fogged or yellowed headlights and wanted to get them super crystal clear again. DO NOT USE THIS METHOD ON GLASS. This applies only to polycarbonate/acrylic/plastic headlights. The process is very simple, you just need to follow the instructions and take your time. I have professional polishing equipment, ie. Porter Cable, drill buffers etc. but didn't use them, because I know a lot of people here don't have this equipment and I wanted to show that its still quite possible by hand. It takes about a good 45 minutes - 1 hour per headlight by hand. Supplies needed 1. 3M Imperial Wet/Dry Sandpaper in the following grits listed below. You can get this sandpaper at almost any Autozone. Its usually right in the aisle that has all the autobody repair supplies. 400, 600, 800, 1000, 1500, 2000 For the first two base grits, if the lights aren't too bad, you can start with a 600 or 800. If they are heavily pitted or clouded up, start with 400. You might have problems finding 600, so its fine to jump to 800 from 400. 2. Novus 3 step plastic polish or 3M Finecut rubbing compound or Blue Magic Plastic Polish. I find that the Novus is really the best, but its not sold in any stores, its mail order only. 3. A bowl into which you should mix lukewarm water with 6 drops of dishwashing detergent. Since you will be wetsanding the soapy water helps to keep the sandpaper a lot cleaner and provide a slippier surface to sand on. 4. Paper towels and two soft cloths. Do not use rough cloths for polishing. 5. A laundry tub or kitchen sink. --------- METHOD Start with the 400 grit sandpaper if your lights are really bad. Otherwise start with the 800. Wet the paper thoroughly in the soapy water you prepared beforehand. Start sanding the lens, circular motions and back and forth as well. Progress through the various other grits when you feel the surface getting smoother under the paper and no further resistance is being offered. DO NOT WORRY IF THE LIGHTS GET VERY CLOUDY. This is perfectly normal, and is a result of the color sanding. You want to sand with the lowest grit paper listed until all your pits/road damage/haze/fogginess is gone. KEEP THE PAPER WET AT ALL TIMES! CONSTANTLY DIP THE PAPER IN AND OUT OF THE SOLUTION. DON'T WORRY ABOUT A LOT OF SOAPY WATER ON THE HEADLIGHT LENS. YOU WANT THAT. TWO PICS OF THE LIGHT I STARTED WITH Very badly damaged. These weren't being used on my car, just a few sets of 4th gen headlights I had lying around, that I decided to use. You can see how foggy they are. STARTING WITH 400 GRIT ON THESE USELESS HEADLIGHTS. LOOK AT HOW FOGGY THEY ARE! MOVING UP TO 800 GRIT NOW KEEP THAT SANDPAPER CONSTANTLY WET IN THE SOAPY WATER NEXT MOVE UP! 1000 GRIT 1500 GRIT NEXT! SEEING A LITTLE CLARITY NOW! 2000 GRIT! LAST AND FINAL SANDING OPERATION CLEAN IT UP. WIPE IT DOWN. MAKE SURE ITS COMPLETELY DRY. SANDING DONE! TIME TO START POLISHING OPERATION WITH NOVUS #3 TIME FOR NOVUS #2! I CAN SEE CLARITY COMING THROUGH NOW! CLEAN UP TIME WITH NOVUS #1. WOW! BRAND NEW HEADLIGHT! JUST INCREDIBLE! FINAL RESULT. COMPARE IT TO THE BEFORE PIC! before After 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 26, 2009 Kom faktisk over enda en link http://www.audiworld.com/tech/ext68.shtml 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 5, 2009 no har eg pusset med 2000 sandpapir på lykta mi og den ser ikkje ut.:( kjøpte meg idag star brite plastic scratch remover og polerte over det eg har pusset men blei ikkje noko serlig betre. det virker som det er forskjellige overflate belegg på lykta. der eg har pusset er det blitt "kvit" og rundt der eg har pusset er matt. er det nokon som har tips til meg. scandic shine sin plastic rens er "litt" dyr og utsolgt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 10, 2009 Ingen som detailer som sauser inn rutene med noe altså? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...