K-Jet: Justere bensinmengde/CO??

Anbefalte innlegg

Sliter litt med å få Syncroen til å gå skikkelig etter motorbytte til 1.8 GTI...

Tror jeg har stilt vekk den CO-skruen...Har den noe med hvor mye bensin den får?

Starter opp bilen,fusker som fy, og går ikke under 2000 omdr...går den under det,så stopper den...Nye plugger har den fått

Drar ut plugger,og stemplene er fulle i bensin...

Tenninga er riktig stilt...Syl.1 på topp, og rotor peker mot nr.1..Merket på kamdrevet flukter med toppen...

 

Hva har jeg gjort galt?: klø : : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen K-Jet guruer her??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke den har lyst å virke jeg :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så lett å justere Co nøyaktig uten lamda sensor da, men en kan jo lytte til eksosen, og jusere til den går pent....

 

Det er ikke kaldstarten din som lurer deg da, at dysa henger, eller temp sensor er defekt. En mengdefordeler som ikke har blitt brukt på en stund kan også være et problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så lett å justere Co nøyaktig uten lamda sensor da, men en kan jo lytte til eksosen, og jusere til den går pent....

 

Det er ikke kaldstarten din som lurer deg da, at dysa henger, eller temp sensor er defekt. En mengdefordeler som ikke har blitt brukt på en stund kan også være et problem.

 

Får start på den,men stopper visst den går under 2000 omdr..

Hva visst jeg kobler ut kaldstart dysa da?

Hvilken av temp sensorene er avhengige om at kaldstartdysen er åpen eller ikke?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å ta av stikket til kaldstart dysa og se.men føleren for kaldstarten sitter på blokka i framkant.. en ralativt stor aluminiumsdel som det sitter ett stikk på og no bensinslanger. du kan dra av stikket på den.. eller det beste er og skru den av fra blokka og puss rent i mellom delen og blokka. viktig og bruke litt kontaktfett i mellom disse to....hvis den ikke går rent etter dette kan du bare prøve og justere deg fram til en nogenlunde gange på motoren, husk at det er viktig og ta ut umbrakonøkkelen hver gang du skrur litt. (skru veldig lite av gangen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å ta av stikket til kaldstart dysa og se.men føleren for kaldstarten sitter på blokka i framkant.. en ralativt stor aluminiumsdel som det sitter ett stikk på og no bensinslanger. du kan dra av stikket på den.. eller det beste er og skru den av fra blokka og puss rent i mellom delen og blokka. viktig og bruke litt kontaktfett i mellom disse to....hvis den ikke går rent etter dette kan du bare prøve og justere deg fram til en nogenlunde gange på motoren, husk at det er viktig og ta ut umbrakonøkkelen hver gang du skrur litt. (skru veldig lite av gangen)

 

Prøvde og ta av stikkeren på kaldstartdysa,men det var samme greia der...

Har prøvd og justert på Co skruen,men enten går den fint fra 2-6800 omdr..eller så høres den ut som den går på 3 syl...

Skal se om jeg får den til å gå noen lunde,så jeg får flytta den så jeg får måle CO verdien...Mengde fordeleren er den samme som stod i da 90 hk en stod i,så det burde ikke være noe problem...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenninga er riktig stilt...Syl.1 på topp, og rotor peker mot nr.1..Merket på kamdrevet flukter med toppen...

 

 

Prøv å juster litt på fordeleren du. Vet ikke årsmodell på motoren din men det er vel ikke en hjerne som styrer tenninga, så da er det jo bare vridningen på fordeleren som bestemmer fortenninga (+ vakumet)

 

Men for all del CO justeringen er et lite h... den også...

 

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å ta av stikket til kaldstart dysa og se.men føleren for kaldstarten sitter på blokka i framkant.. en ralativt stor aluminiumsdel som det sitter ett stikk på og no bensinslanger. du kan dra av stikket på den.. eller det beste er og skru den av fra blokka og puss rent i mellom delen og blokka. viktig og bruke litt kontaktfett i mellom disse to....hvis den ikke går rent etter dette kan du bare prøve og justere deg fram til en nogenlunde gange på motoren, husk at det er viktig og ta ut umbrakonøkkelen hver gang du skrur litt. (skru veldig lite av gangen)

Den aluminiumsdelen du refererer til er varmkjøringsregulatoren som øker/minker bensintrykket avhengig av temperaturen på motoren.

Kaldstarts dysa gir jo kun en dusj ved oppstart når det er kaldt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å juster litt på fordeleren du. Vet ikke årsmodell på motoren din men det er vel ikke en hjerne som styrer tenninga, så da er det jo bare vridningen på fordeleren som bestemmer fortenninga (+ vakumet)

 

Men for all del CO justeringen er et lite h... den også...

 

 

Tom Rune

Årsmodell på motoren er 83,og bilen er 87.mod..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den aluminiumsdelen du refererer til er varmkjøringsregulatoren som øker/minker bensintrykket avhengig av temperaturen på motoren.

Kaldstarts dysa gir jo kun en dusj ved oppstart når det er kaldt.

 

Den varmkjøringsregulatoren som han snakker om satt ikke på motoren som stod i bilen før,virker som om det er et annet K-Jet system på den..Tenkte jeg skulle flytte over LMM og mengdefordeler fra einsern,men er 2 stk følere m/stikkere på den som står i nå...Da kan det kan bli litt krasj med ledningsnettet...: klø :

 

Skal prøve å se litt på det i dag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker det som bilen får for mye eller for lite bensin?

Tenkte på det du starta hele greia med når du sa du hadde justert deg bort....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker det som bilen får for mye eller for lite bensin?

Tenkte på det du starta hele greia med når du sa du hadde justert deg bort....

Altså, når den har stått en stund etter forrige forsøk, så starter den...Går veldi ujevnt,høres mer ut som den går på bare 3 syl..

Detter den under 2000 så dauer den vekk,prøver så og starte igjen men pluggene og kammeret nedi stempelet er plaskvått i bensin...

Så den får nok for mye ja...

 

I dag har jeg vært så lur og skrudd justeringsskruen i bunn,så den hoppa av den "haken" den er fast i...: bh : Plagest lenge med å sette i skruen igjen, så droppa det...

Jeg leita frem mengdefordeleren fra einser`n og satte den i...Den funket bra når jeg hadde den i sommer,og ikke blitt justert på...Men krever litt ombygging med kaldkj.regulatoren og sånn da..

Nå gjenstår bare å få kobla bensin TUR/RETUR da..

Den kontakta til høyre skal gå til kaldkj.regulatoren,men hva er den andre til?

 

MØKKA LEI : bh : : bh : hehe

110406 020.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva kontaktene er til, men jeg har vært endel borti K-jet biler som har hatt endel problemer (saab,mb og en 16v gti jeg sleit no jævli med)

 

Det jeg har pleid å gjøre er å nappe ut alle dysene, så har jeg lagt alle dem i en brusflaske eller ett beger..

 

Da har jeg pleid å tvangskjøre bensinpumpa, også justere på co-skruen til den stopper å gi bensin.

 

så skrur du til den akkurat begynner å gi bensin og prøver å starte bilen..

 

Da er du hvertfall sånn ca på rett sted med hvor skruen skal stå,

nå har jeg en liten fordel i at jeg har tilgang på co apparat da, så det er litt lettere etter det... men da får du nok vekk det at den får alt for mye bensin... vi har gjort detta endel på bilcross biler ol..

 

 

Jeg hadde hvertfall prøvd detta først,

hvis du vil ha så har jeg en mengdefordeler fra 16vT'n min liggende, den kan du få hvis du kommer til oslo en tur;) hehe

Lykke til: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva kontaktene er til, men jeg har vært endel borti K-jet biler som har hatt endel problemer (saab,mb og en 16v gti jeg sleit no jævli med)

 

Det jeg har pleid å gjøre er å nappe ut alle dysene, så har jeg lagt alle dem i en brusflaske eller ett beger..

 

Da har jeg pleid å tvangskjøre bensinpumpa, også justere på co-skruen til den stopper å gi bensin.

 

så skrur du til den akkurat begynner å gi bensin og prøver å starte bilen..

 

Da er du hvertfall sånn ca på rett sted med hvor skruen skal stå,

nå har jeg en liten fordel i at jeg har tilgang på co apparat da, så det er litt lettere etter det... men da får du nok vekk det at den får alt for mye bensin... vi har gjort detta endel på bilcross biler ol..

 

 

Jeg hadde hvertfall prøvd detta først,

hvis du vil ha så har jeg en mengdefordeler fra 16vT'n min liggende, den kan du få hvis du kommer til oslo en tur;) hehe

Lykke til: smil :

Hmm..

Det er samme mengdefordeler som ble brukt i sommer sammens med denne motoren,det funka bra...Har ikke justert noe på skruen,så da burde den vel være i orden?: klø : : klø :

Er vel bare opp til tenninga å bestemme om den vil gå eller ikke da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, når den har stått en stund etter forrige forsøk, så starter den...Går veldi ujevnt,høres mer ut som den går på bare 3 syl..

Detter den under 2000 så dauer den vekk,prøver så og starte igjen men pluggene og kammeret nedi stempelet er plaskvått i bensin...

Så den får nok for mye ja...

 

I dag har jeg vært så lur og skrudd justeringsskruen i bunn,så den hoppa av den "haken" den er fast i...: bh : Plagest lenge med å sette i skruen igjen, så droppa det...

Jeg leita frem mengdefordeleren fra einser`n og satte den i...Den funket bra når jeg hadde den i sommer,og ikke blitt justert på...Men krever litt ombygging med kaldkj.regulatoren og sånn da..

Nå gjenstår bare å få kobla bensin TUR/RETUR da..

Den kontakta til høyre skal gå til kaldkj.regulatoren,men hva er den andre til?

 

MØKKA LEI : bh : : bh : hehe

Er vel til vanntemp sensoren på toppen den der.... dersom den er brun

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo mye mulig noe henger i mengdefordeleren også da,

Men bruker du løs mengdefordeler eller har du flyttet over komplett med alt lissom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel til vanntemp sensoren på toppen den der.... dersom den er brun

Den ene kontakten vet jeg går til kaldkjøringsregulatoren som stod på den opprinnelige mengdefordeleren..Er en stikker på siden av fordeleren, og på andre siden av fordelern så sitter kontakt nr.2 som jeg ikke vet hva er..: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo mye mulig noe henger i mengdefordeleren også da,

Men bruker du løs mengdefordeler eller har du flyttet over komplett med alt lissom?

Skrudde av GTI-mengdefordeleren av den plastramma og skifta over på den som står i nå...

 

fordeler.jpg

 

Nr 1 vet jeg ikke hva er..

nr 2 varmkj.regulator

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok tar detta på PM jeg, det blir for mye her .. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok tar detta på PM jeg, det blir for mye her .. hehe

Prøv å send igjen du...Innboksen min var full: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.