Jeg blir gal!!! (Forstillingsknirk A4/Multilink)

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi A4 1,8 T sedan b5, som jeg nylig har montert justerbart på.

Så fikke jeg noen irriterende klonke og knirkelyder forran i forstillingen : bh : så bestillte da time hos Audi merkeverksted.

 

De fant ut at det var øvre bærearm som lagde de lydene, så det ble da byttet.

 

Klonkelyden er borte, men ikke knirkingen, og den lyden går meg på nervene.. noen som vet hva det kan være? : gråter :

 

På forhånd takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette en vanlig feil med denne bilen?? Mener jeg har hørt at dette er pakkningen som er årsaken, en jeg kjenner la bare litt olje på pakkningen og lyden ble borte.

Men dette er det sikkert noen som kan forklare bedre en meg, da jeg bare har hørt om dette.

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De eneste de fant ut på et forhandler verksted var at det var bærearmen som lagde den lyden, men det var det ikke : dum :

 

Hvis jeg presser ned på en av forskjermene, så hører jeg det knirker.. men bilen er senket en del også da, så får vel heller sjekke opp litt.. må bare bli kvitt den lyden : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sikkert bærearmsforingen som lager lyde. smør den opp du som blir nok lyden borte.

 

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en grunn til at den kalles for "Multiknirk" ;)

 

Jeg hadde akkurat samme problem med min gamle Passat. Tok ikke veldig lang tid etter jeg senket den før knirket kom (den hadde da gått 180k)

Møller har ei "pakke" med alle armer etc. for å utbedre forstillinga. Byttet alt sammen og knirken var borte.. også da jeg solgte bilen ved passerte 251.000 km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Det er ikke standardproblemet på disse A4 ene da.... Opphengskuler som til stadighet må byttes pga dårlig konstruksjon.

 

Knirkelyder kan også komme fra pakningene i toppen av demperen. Har du byttet disse da du satt på senkesettet eller har du brukt de som allerede sto på? I såfall er dette en lyd som minner om ei gammel seng som knirker. Irriterende!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet ut hva som er årsaken til den knirkelyden, og det er rett og slett demperene som lager den lyden. Er samme knirkelyden i alle 4 demperene, og de er så og si helt nye, så går nok på garantien ja : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme knirkelyd i min A4, 03 mod., men hovedsaklig i kaldt vær. Utrolig irriterende. Har hatt bilen på VAG verksted to ganger som bare kan konkludere med at det er støtdemperen(e) som lager knirkelyden (innfestingen). Ikke noe å gjøre med det, er konklusjonen derfra...jeg er likevel av den oppfatningen at knirkelyd i en Audi må regnes som en mangel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.