Bremsekraftforsterker, '89 Coupe

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har søkt litt på forumet, men fant ikke det jeg trenger svar på, håper noen kan hjelpe.

 

Bilen er en Audi Coupe '89, 10V forhjulstrekk.

Jeg fikk en del kode-2 på EU-kontroll. Det meste er blitt utrettet nå, men jeg sitter med et lite problem som jeg håper noen kan svare på.

 

Jeg har problemer med at bremsepedalen blir hard, og bremsene virker dårlige. Så hører jeg en sugelyd fra motorrommet, motoren mister turtall. Etter litt feilsøking viser det seg at bremsekraftforsterkern har en lekkasje.

Det jeg lurer på, er om det fortsatt finnes håp for denne bremsekraftforsterkern, eller må jeg punge ut for en ny? Eller finnes det noen inngrep som jeg kan gjøre?

Jeg har forøvrig skiftet bremsevæske og luftet alle bremsene.

 

Har søkt rundt på flere bilopphuggerier, men ingen har til akkurat min bil. De fleste var til Quattro. Disse kan vel ikke brukes?

 

På mekonomen koster bremsekraftforsterkern 2799,-

 

Takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten oppdatering, jeg har nå bestilt ny bremseforsterker. Fikk den forholdsvis billigere enn forventet, 1800kr :)

Min onkel har hjulpet meg med å skaffe og bytte deler, men han reiser offshore før bilen skal på etterkontroll.

 

Så jeg lurer på, er det en vanskelig jobb for meg å bytte denne selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.