Luft i bremsesystem etter skifte av bremseklosser?

Anbefalte innlegg

Etter å ha skiftet skiver og klosser ble føles det som om det er luft i systemet, pedalen må trykkes mye lengere inn før bremsene begynner å ta.

Hvis jeg pumper opp trykk og holder pedalen nede siger den sakte innover, og det føles som om den "fjerer".: eek :

 

Alt jeg gjorde var å trykke stempelet i caliptern helt tilbake for å få inn de nye klossene, er det mulig det kan komme luft i systemet på grunn av det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er mulig at det kan ha kommet noe luft da, ja.

kjøp en bremselufter på biltema... funker som bare det +at du trenger å bare være 1 person

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er mulig at det kan ha kommet noe luft da, ja.

kjøp en bremselufter på biltema... funker som bare det +at du trenger å bare være 1 person

 

Kanskje ikke så dumt det nei.:)

Må jeg lufte bak også? Eller er det nok å lufte bare foran etter som det var der jeg byttet?

Bilen er en A4 2001 mod.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du bare skiftet klosser og ikke skiver er det dessuten helt normalt at pedalen er lav til å begynne med. Klossene må nemlig slites til skiva før de har korrekt "utgangsstilling" Da de er helt nye står de som regel for langt fra skiva pga kant på skiva eller at skiva er litt skjev.

 

La det gå noen dager først å se. Blir de ikke bedre kan du prøve å lufte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du bare skiftet klosser og ikke skiver er det dessuten helt normalt at pedalen er lav til å begynne med. Klossene må nemlig slites til skiva før de har korrekt "utgangsstilling" Da de er helt nye står de som regel for langt fra skiva pga kant på skiva eller at skiva er litt skjev.

 

La det gå noen dager først å se. Blir de ikke bedre kan du prøve å lufte.

 

Skiftet både klosser og skiver, alt nytt.

Det har gått et par dager siden jeg skiftet også, så jeg har en mistanke om at det kan være luft ja.:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har løsnet lufteskruen eller selve bremseslangen så er det ikke kommet luft inn i systemet.

 

Hvis du har løsnet på luftenippelen for å få presset stempelet tilbake så kan det ha kommet luft inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de fleste nye skiver er innsmurt i fett for ikke å ruste under lagring!

 

 

derfor bør du alltid vaske skivene med rødsprit før du setter dem på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de fleste nye skiver er innsmurt i fett for ikke å ruste under lagring!

 

 

derfor bør du alltid vaske skivene med rødsprit før du setter dem på :)

 

Etter litt kjøring ser det ut til at det har blitt bedre med bremsene, var nok fett på skivene som foringet bremsevirkningen, og derfor måtte jeg trå hardere på pedalen for å få samme virkning som før.

 

Skal huske å vaske skivene før jeg setter dem på neste gang.:);)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.