3"downpipe, hente, postboks sverige, for dyrt?

Anbefalte innlegg

Fant en annonse på nordicaudi om en som lager/selger 3" downpipe til S4. prisen var litt stiv, men levelig, 2500 svenska kronor. Men så kommer det 2stk flenser i tillegg og han ville ha betalt for en av de så summen kommer opp i 2650,-. og så mener han jeg må betale toll og derfor vil han sende den til en postboks på grensen så kan jeg få noen til å hente den der.

Men da må jeg jo betale frakt x 2 + noen kroner til den som gjør "jobben" (som jeg ikke hvet hvem er enda). og da må jeg jo overføre peng til han først, så det hele blir litt risky.

 

Synspunkter anyone?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du betaler ikke toll på bildeler, men du må ut med 25% mva om delene sendes over grensa. Alternativet som er ryddigst er å få svensken til å sende delene adressert til navnet ditt, poste restante, og så adressa til det svenske postkontoret du ønsker å hente pakken hos. Den kan sendes som postoppkrav, og da bruker du bare visaen når du kommer til sverige for å hente pakken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og dette gjelder med salg privatpersoner?

Da må jeg jo ta en harrytur, og det er liksom ikke gjort på en-to-tre her fra bergen, selv med godt redskap;)

Men det jeg helst vil er jo å få det tilpasset til bilen "på stedet" her i norge, ingen som hvet hvor jeg kan få gjort det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.