Tenningsproblem på 97 mod A4

Anbefalte innlegg

Hjelp!! :confused: :confused:

 

Har et problem her... Bilen min tenner ikkje på meir enn 3 pugger.. Eg har lokalisert feilen, men finner ikkje ut meir om feilen.

 

97 mod A4 TQ som er chippet.

 

Eg har skifta coilen og kabelen ned til pluggen og plugg, men det hjalp ikkje i det heile...

Lure på om det kan være brudd i kabelen fra fordeleren til coilen, men ville bra høre her først...

Er det noe mer eg bør sjekke???evt hvor??

 

 

Trenger svar litt fort : bh :: gråter :

 

 

Jan Erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig greit hvis du skriver i topic hva du trenger hjelp til.. Hvis alle som trengte hjelp til et eller annet skrev som deg, var det nok ikke mange som fikk hjelp i det hele tatt : rolleyes:rolleye:

 

Jo mer forklarende overskrift jo større sjanse for at noen kjenner igjen problemet og kommer med en løsning er iallfall min erfaring : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppe på luftfilterboksen din sitter en liten svart sak ca 5 ganger 3 cm med kontakt på hver side. Denne saken styrer et signal som sier når de forskjellige pluggene skal gnistre. 90 % sikkert er denne defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppe på luftfilterboksen din sitter en liten svart sak ca 5 ganger 3 cm med kontakt på hver side. Denne saken styrer et signal som sier når de forskjellige pluggene skal gnistre. 90 % sikkert er denne defekt.

 

 

Kossen får eg sjekka om den er gåen? Eg har skifta til opent luftfilter, men eg meina den boksen er der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker, men mener det går an å ta av kontakta på siden mot coilene/plugga og måle hver enkelt utgang ( 4 stk ) med ei diodeprøvelampe. Andre enden av lampa settes til jord/batteri minus. Mål mens bilen kjinner ( må være to personer ). Lampa skal da blinke.

 

Tipper den blinker på tre av fire utganger iogmed at bilen ikke tenner på en sylinder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekka den "boksen" du ref til, skal sjekke med prøvelampe no...: bh :

 

Takk for hjelpa så langt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke fått skuta di på vegen enda gutt...

Du får sette den inn på værste hos meg:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe!!

Ja då hadde d blitt andre boller !!!: rock :

Skal ha den på Berge i morgen så får han feilsøke, men har blitt litt klokare...

 

Men faen så dritt d her : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant feilen i dag!! Det var den "boksen" som det vart vist til...

 

 

 

Takker for hjelp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så flott. Vær så god!!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikkje absolutt vil ha originaldel (koster 3400,-) så har de den tenningsfrsterkeren ("boksen") på mekonomen til ca 800,-! + at du får rabatt :)

Har den selv og funker helt fint! lite tips ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.