Trenger tips, endeledd som sitter noe helt jævlig!

Anbefalte innlegg

som overskriften sier. endeledda på Golfen (1991 1.8GL) sitter noe helt forbanna hardt!

 

 

nytter ikke å få løs!

 

 

 

saken, jeg tenkte jeg skulle bytte bremser i dag, (spindler etc) og tenkte dette var en smal sak. men det var det da ikke.. endeledda sitter noe helt forferdelig hardt, var ikke sjans til å få rikka det :/

 

 

samme var det med den nederste kula (opphengskule?)

 

 

er det egentlig like greit og kjøpe nye? tenker på endeledd og opphengskuler?

 

 

eller er det noen som har noen tips om hvordan man skal kunne klare og FÅ av dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får vel spesialverktøy på biltema for å løsne endeledd og bærekuler =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får tesj for å ta av endeledd ja. Men som regel så løsner de hvis du banker rundt på delen som de er festet i. (ikke på selve leddet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en hammer å klin til det du klarer flere ganger på spindelen der leddet sitter...

Funker somregel;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er mutteren som sitter på selve leddet som er problemet.. tror ikke det hjelper å banke og slå aldri så mye med det..

 

 

samme hvor brutal og hardt jeg tar og og herjer og banner, så slipper den ikke taket og sitter LIKE jævlig godt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok,. hehe

sitter å tar no pils her så jeg leste litt fort kanskje, da veit jeg ikke, har ikke vært borti det før at den har sitti så den ikke lar seg løsne...

 

men kraft ganger arm er jo en fin regel da.. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kraftigere verktøy. Pass bare på at det ikke er slitt, slik at mutteren blir rund.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er vel opphengskula festet på samme måte som på Golf3? da kan du legge ett spett oppå bærearmen(?) den 3kant vinkelen som opphengskula er skrudd i, å banke til du ser mannen med ljå'en ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå desverre ikke tilgang på "krafigere" verkøy annet enn mine egne fiskeboller..

 

 

men er nærliggende og tro at jeg kommer til å kjøpe nye endeledd og bærekuler og bytte hele shiten mens jeg først er i gang!

 

 

 

[utblåsning]

btw.. kjøpte noen slike lange umbraco greier på biltema her en dag... makan til dårlig verktøy.. knakk rett av... skjønner ikke at det er lov til å lage verktøy som regelrett knekker og spruter skarpe metallbiter rundt omkring.. blæh

[/utblåsning]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er vel opphengskula festet på samme måte som på Golf3? da kan du legge ett spett oppå bærearmen(?) den 3kant vinkelen som opphengskula er skrudd i, å banke til du ser mannen med ljå'en ;)

 

 

 

om du leser bedre etter, så skjønner du at det er mutter'n på undersiden av kula jeg sliter med! ikke selve kula :)

 

 

og ja.. vil anta at det er tilnærmet likt på G3 som det er på G2 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Min far bruker varme når bolter skruer sitter hardt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det så lurt og varme opp detta der da? med tanke på at det er gummi mansjett der og greier?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en blåsespiss ellerno klart så er det vel ikkeno problem...

 

Du varmer jo opp mutteren, greit nok at varmen flytter seg... men konsentrer deg om å varme den... ikke alt rundt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varme opp skikkelig så kommer det nok..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du allikevell skal bytte dem er det jo bare å skjære over muttern med en gang...meisel er og en fin ting..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De pleier å komme om du bare får nok makt på.

Jeg har et 2 meter langt rør jeg trer inn på en latmansarm i slike tilfeller.

Da må det gi seg ....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette med røret hørtes bra ut!

 

 

men blir vel til at jeg bytter dem først som sist.. skal bytte spindler og full pakke.. sette på 256 bremser : rock :

 

 

rart at alt skal sitte så jævli hardt sammen! : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.