Demontere hovedlykt på 2000mod A6

Anbefalte innlegg

Sitter hovedlyktene kun i de 2 skruene på toppen eller sitter de i noe i underkant også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke gjort dette før, men i rep. boka fant eg dette....

a6light.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur du må av med støtfangeren for å få hovedlyktene av

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur ikke du må, man må ta av fangeren på A6 4B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fangeren må av:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir neste spørsmål...hvordan tar jeg av fangeren?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir neste spørsmål...hvordan tar jeg av fangeren?:)

du trenker ikke og ta av fangeren for og ta ut lampa. stiiter to skruer oppe på topen. og en ven skjermen som vis på bilde oven for.

men vis du vil ta av fangeren så kan jeg prøve og forklare det så godt som muligt.

1. skru ut skruene som sitter i inner skjerm, på begger sider.

2. bøy den til siden det sitter 3 stk 10mm helt på endam av skjermen på begge sider.

3. ta bort giterne rudt tåkelysene opp under ca. mitt på sidere det en 8mm unbrake på være side.

4. når du har løsnet dette så tar du tak nederst på fangeren under fram skjermene og treker det ut fra bilen.

5. trekk fangern rett ut, kan sitte litt men.

6. husk det siiter ledninger til tåkelys,horn, og lykte spylere.

7. nå skal fangeren være av bare og ta ut lampa.

men husk når du skal sette fangeren på. så er det noen små plast ringer på de skruene som sitter 3stk på vær side. fest disse i hulene før du setter fangeren på. fangeren vil ikke sitte hundre vis du ikke gjør dette.

håper du blir litt klokere, bare og spøre vis det er noe mer, eller ikke kjønnte.

;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk, jeg prøver uten å ta av fangeren først tenker jeg, jeg klarer liksom ikke helt forstå hvorfor man trenger å ta av fangeren når alle festeskruene sitter på toppen av lykta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint å ta av lampene uten og fjerne fangeren... har gjort dette et par ganger på min A6.

Skru av de 2 som sitter på toppen.

SÅ for å få av den siste skruen som sitter under må du ha en lang tynn forlenger slik at du når ned til skruen...

Er litt trangt å få ut lampa , men med litt tolmodighet får man lirket den ut...

Det som er værre er når du skal sette inn lampene igjen , da er det vanskelig å få den nedre skruen på plass... dette løste jeg ved å lage et hakk i feste på lampa slik at jeg kunne la skruen være litt skrudd inn sånn at jeg da bare kunne skyve festet over skruen , og så er det bare å bruke forlengeren igjen og skru til..

Håper dette ga deg noe hjelp

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det å teste dette så fort det blir opphold her...jeg forstår ikke helt hvorfor man liksom skulle måtte ta av fangeren, hva som skulle bli lettere av den grunn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt sikker, men mener det sitter EN skruejævel inn mot radiatoren som man ikke får tak i uten å demontere fangeren.

Men prøv for all del som det blir beskrevet over her først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge tegningen så er det jo bare 3 skruer...og jeg har sett på de nye lyktene og der er det jo bare 3 hull der også. Vi får prøve og se:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt sikker, men mener det sitter EN skruejævel inn mot radiatoren som man ikke får tak i uten å demontere fangeren.

Men prøv for all del som det blir beskrevet over her først.

Inn mot radiatoren er det ingen skrue , men en tapp som lampa henger på , denne kommer man greit til med en litt lang skrutrekker , bare å vippe av ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hælveeeeteeeee!

Fikk ut tre skruer som beskrevet over. Fikk faen ikke lykta ut etter på. Hva er denne satans tappen du nevner, og kan du hjelpe med litt mer info om hva du mener men å "vippe av med en lang skrutrekker"???

Hilsen

Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hælveeeeteeeee!

Fikk ut tre skruer som beskrevet over. Fikk faen ikke lykta ut etter på. Hva er denne satans tappen du nevner, og kan du hjelpe med litt mer info om hva du mener men å "vippe av med en lang skrutrekker"???

Hilsen

Anders

Når du står foran bilen så sitter lykta på en tapp inn mot radiatoren. helt nede på lykta. tappen går inn i noe hvit plast opplegg som er skrudd i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.