Skal kjøpe nye felg kanter til 19"

Anbefalte innlegg

Har et sett med 8,5/10x19 Rial Daytona Race felger.. ET 30 både framme og bak. Har klart å bulke ene ytterringen og må dermed bestille ny... Det eg da lurer på er om eg skal ta å bestille 10" kant til framfelgane like greit.. : smil : Men hvordan vil innpresset bli da når eg bygger felgen 1,5" ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innpresset blir 19 mm lavere enn det framfelgene er idag dersom du monterer 1,5" breiere ytterring :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enn om jeg blir stoppa i kontroll med det, er det mulig å få det "lovlig"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enn om jeg blir stoppa i kontroll med det, er det mulig å få det "lovlig"?

Nå vet ikke jeg offset på felgene men tviler på at du noen gang får skrevet inn 10x19 i vognkortet. Tviler på at det er TUV på felgene og hvis det ikker er det, så må endringen i sporvidde ift orignalt kun være 15mm og det tviler jeg på at det blir med disse felgene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Det er egentlig 8,5 på felgene fremme, og tenkte å få 10 for å få lik dekk dim framme og bake.. Men skjønner ut i fra dere at det er lurest å kanskje kjøpe ny 8,5 kant?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye må man gi for nå ring? Og hvor skal du handle de? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jørgenrud bilverksted skaffer. Han sa det var ikke noe problem å få tak i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Det er egentlig 8,5 på felgene fremme, og tenkte å få 10 for å få lik dekk dim framme og bake.. Men skjønner ut i fra dere at det er lurest å kanskje kjøpe ny 8,5 kant?

Finnes jo en mellomting mellom 8,5 og 10 tom da ;) Men du må jo vurdere om det er plass til 9 eller 9,5 toms felg foran og om det er viktig å evt kunne få hjula godkjent på bilen eller ikke. Uansett ligger du vel litt tynt an i forhold til dette med 10 toms bakfelger :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det blir enten å kjøpe 1 stk 8,5 kant og fortsette med 235/35 og 265/30, eller å få 10" framme. Har jo 10" felg i dekkpose her, men er ikke dekk på dem..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå får du bare Daytona Race i 8,5" og 10" bredde i 19", men passer ringer fra andre fabrikanter kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikkje.. Leverandør visste heller ikkje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.