Varme avvisende plater under 1983 80Q er de egentlig nødvendig?

Anbefalte innlegg

Driver og sliper under bilen om dagen for og få vekk det som måtte være av rust der...

 

Det er noen blanke plater der som sitter over der eksosanlegget skal gå...

 

Er disse egentlig nødvendig?

Sliter med at festene er rustet sønder og sammen : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som man pleier å si, "det er en grunn til at fabrikken installerte dem". Disse platene hjelper til med å holde temperaturen inne i bilen på et levelig nivå. For noen år siden eide jeg en 84-modell 80 quattro C, en billig-modell (relativt sett, den var ribbet for utstyr og hadde en 2.0), og den mistenker jeg at ikke hadde disse platene. Den bilen var nemlig ekstremt varm inni om sommeren, og da spesielt i området ved tunellen, hvor en gjerne sitter med høyre leggen mot tunellen over girkassehuset. Varmen kjentes også godt i området ved håndbremsen. Det at den var så varm er ikke noe jeg opplever i Coupeen jeg har nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...

 

Det var rart...

 

Det er ikke "plater" på venstre siden av tunellen, de ligger på høyre siden av drivaksel brønnen, og rett over der eksosanlegget går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mot bensintanken da kansje......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er inne i bagasjerommet, men det blir kanskje vel varmt for understellsmassen uten : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.