Sammenføying av plastfangere..

Anbefalte innlegg

Tenkte få tettet sprekken mellom den øverste og nederste delen på fangeren på min passat forran og bak. Lurte på om jeg skulle få plastsveiset det men hvem gjør det?

Eller hva annet kan jeg brukke så det blir sittende uten og sprekke opp? Skal lakkere helt ned og tror det blir penere om det er helt clean.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finn ut hvilken type plast det er, står bak i fangeren i noen tegn.

er mangen typer plast. pp.pe.pc.abs pvc.epdm.osv. Ved sammenføying av 2 flater, så må det brukes samme type plast, så si 80% av alle plast typer har smeltepunkt på 300 grader.

så går du til et lakkering verksted og kjøper sveise tråd. (evt, pm ,så fikser jeg tråd)trenger og en varmluftpistol , helst en som du kan regulere varmegrader på. jobber med plast hver dag på jobb. har plastrep avd der jeg jobber

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg gjorde dette på min gamle passat... tettet igjen sprekken rundt addonen jeg hadde foran.

 

jeg bare pusset ned hele fangern og kjøpte glassfibersprakel hos biltema. la på dette lot det tørke så pusset jeg med et grøvt papir og la på et tynt lag til. deretter pusser du det pent å lakkerer.

11.jpg

100-0016_IMG.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finn ut hvilken type plast det er, står bak i fangeren i noen tegn.

er mangen typer plast. pp.pe.pc.abs pvc.epdm.osv. Ved sammenføying av 2 flater, så må det brukes samme type plast, så si 80% av alle plast typer har smeltepunkt på 300 grader.

så går du til et lakkering verksted og kjøper sveise tråd. (evt, pm ,så fikser jeg tråd)trenger og en varmluftpistol , helst en som du kan regulere varmegrader på. jobber med plast hver dag på jobb. har plastrep avd der jeg jobber

 

Kommmer meg desverre ikke bak fangeren uten og demontere, håpet ha alt klart til jeg skulle gjøre det så jeg slapp demontere 1 gang for mye..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg gjorde dette på min gamle passat... tettet igjen sprekken rundt addonen jeg hadde foran.

 

jeg bare pusset ned hele fangern og kjøpte glassfibersprakel hos biltema. la på dette lot det tørke så pusset jeg med et grøvt papir og la på et tynt lag til. deretter pusser du det pent å lakkerer.

 

Blir nok så jeg prøver det.. Nå mangler jeg bare noen til og lakkere svart,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok så jeg prøver det.. Nå mangler jeg bare noen til og lakkere svart,

 

 

dra innom en lokal lakkerer å høre om han kan lakkere uten kvitt. mange som gjør det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta meg en runde til uka og høre.. Litt treig av meg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke bruk fiber sparkel på plast. ender bare med grining. då er det bedre og bruke en plastlim. teroson har en god 2k . fås på meca ,evt wurth har en og.

vaske godt først , slipe , plast primer , lime. tørke. pusse. har en tråd på bilforumet og sparkling og div, kan kansje være til litt hjelp.http://bilforumet.net/showthread.php?t=90375

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg brukte fiber sparkel og det funka kjempe fint for meg ihvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.