"dunk" i overgang fra aks. til brems

Anbefalte innlegg

Når jeg går fra å akselerere til å bremse på girene, helst ved høye turtall, og når jeg slipper gassen fort, så kommer det en kraftig "dunkelyd". Høres ut som om mellomakslingen som slår litt.

 

Er det noen foringer som er gåent eller noe annet? Noen som vet?

 

Bilen er en a4 1,8 tq avant 97 mod.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitent oppheng/feste/foring på girkassa kanskje, eller feste for diff bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen måte å sjekke om disse er slitte? hva skal jeg se etter/kjenne/sjekke?

 

Har noe peiling på biler, men har ikke vert så mye borti foringer og sånn...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg fått en "kyndig" person f.eks mekaniker eller en kamerat med litt peil med meg for å se på det. Kan være greit med en løftebukk slik at du kommer ordentlig under den og får bryti i alle foringene. Litt vanskelig å forklare eksakt hva du skal se/kjenne etter, men ei foring skal jo gi gradvis større og større motstand etterhvert som du bryter mer og mer på den. Hvis det kjennes ut som om den "gir etter" dvs går lett ei stund for så å bråstoppe er den antakelig defekt.

 

Mitt råd er derfor som følger: få lånt en bukk i 20 min, få med en med litt peiling og sjekk, eller la et verksted gjøre jobben for deg. Da koster det til gjengjeld noen kroner men...

 

FLOTT bil du har forresten. Nydelig farge og type.....he he...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heheh... Takk takk. Fin bil selv foresten! :)

 

Når det gjelder bukk har jeg tilgang til det på jobben. Både sånn man kjører oppå, og sånn som man setter løfterene under bilen. Så sånn sett har jeg det ganske greit. Har brukt mange timer i den garasjen ja! :)

 

Når det gjelde foringer så aner jeg ikke hvordan jeg skal kjenne om de er slitt eller ei, så jeg tror jeg skal snakke med audi stavanger og se om de har noen gode tips...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres greit ut i og med at du ikke er så sikker selv. Dessuten er det jo fint å ha noen å skylde på hvis de sier feil/skifter feil....:)

 

Lykke til uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. får se om ikkje eg kan få meg ein kompis ned en dag. Har skrudd en del på bil, men har aldrig gjort noe annet enn skiftet foringer som jeg vet er ødelagte. Kan bli en spennende erfaring dette!

 

Om du har en profil på vwaudi klubbens sider med bilde av bilen din? Greide ikke finne den der, og vil se litt mer enn bare fronten av bilen din! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ser vel den ut:

http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=5331

 

Disse bildene er dårlige, og kun på vinterdekk. Mye tøffere med sommerdekk. Skal ta sommervasken nå til helgen, og skal ta noen skikkelige bilder da. Har snopt meg digitalt speilrefleks kamera, så jeg skal se om ikke det blir noen bra bilder! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg har sett den med sommerdekkene også. Enig i at den er en del råere da ja. Gleder meg til å få på mine over påske. Det blir bra...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte kanskje jeg skulle utfordre deg når jeg har fått nye bilder! Hadde vert kult å sett hva folk syns om disse skjønnhetene! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he...vi kan jo prøve...Blir vel antakelig du som trekker det lengste strået i og med at din har s4 skjørtene og litt penere felger enn min.

 

Give it a go....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.