typ44 bremsekalipper bak..flere typer? skal overhale

Anbefalte innlegg

Jeg sammenligna kalipperne til 200ern med de på 100ern i går når jeg skifta hjullager. Er det større stempler på 200? Så ut som hele kalippern er grovere..

 

tenkte å overhale et sett for å ha på 100ern. Da er det jo greiest å ta de til 200ern(delebilen). Hva er i såfall benevnelsene hvis det er forskjell?

å hvor er det mest prisgunstig å kjøpe overhalingskit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har peiling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likt på 100 og 200, men det finnes noen forskjellige typer avhengig av årsmodell/alder. 36 og 38 mm stempel. Skal stå stemplet tydelig "36" eller "38" på caliperen et sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, takker. Da er det nok 36 på 100ern og 38 på 200ern. er snakk om 86 og 87 mod. Da tenker jeg at jeg overhaller de største da:) Så forresten at det sto noe tosifret på de..

 

Er det noen plass det er gunstig å kjøpe da? må vel sikkert ha til golfen og..(16v)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en -90 100AQ var varebil og hadde bremser for forhøyet nyttelast. Bremsene bak er ventilerte 269mm skiver og tror det er 40mm stempel mot 38 på vanlige. Mulig det er 38 mot 36 org, men synes å huske at jeg målte 40mm : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det, men det gjelder kun de med forhøyet nyttelast, kunne bare fås på Avant. På sedan dukket ikke 269x20-bremsene opp før V8 og 200 20v. Alle vanlige type 44 sedan med skiver bak har 245x10.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.