Hvilken motorolje på 1.8T?

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1.8T (180hk), som er chippet av TS. Hvilken motorolje bør jeg bruke? VAG-verkstedet der jeg bor, bruker Shell-olje. Skal ha service der snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk søk knappen...er nok av svar om det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener Arne Johnsen i Harstad bruker Castrol, Har Castrol SLX på min A3, Hadde Shell Helix ultra 5/40 på A4'n før og blir nok å gå for det når jeg skifter olje, mest pga. tillgangen på olje her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde på Castrol RS, men var ikke fornøyd med den, da jeg fikk en tikkelyd (raslelyd, som ventiltikking eller kjederasling) i en ventil i oljefilterholderen. Etter at jeg byttet til Valvoline SynPower på neste oljeskift har lyden forsvunnet.

 

Mulig dette bare gjelder min motor, APU med 190' på telleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener Arne Johnsen i Harstad bruker Castrol, Har Castrol SLX på min A3, Hadde Shell Helix ultra 5/40 på A4'n før og blir nok å gå for det når jeg skifter olje, mest pga. tillgangen på olje her...

Blir du å gå for Shell's olje neste gang? Skulle tro den er godkjent av Audi, siden VAG-verkstedet benytter denne?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved siste service (Møller Follo) spurte jeg om hvilken olje de brukte. Shell Helix 5-40W. Holder sikkert til din bil også.... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved siste service (Møller Follo) spurte jeg om hvilken olje de brukte. Shell Helix 5-40W. Holder sikkert til din bil også.... ;)

Hehe, spørs bare det du Arne ;)

Spør nå bare, siden det er så mange som prater om tikking og takking etter oljeskift : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, spørs bare det du Arne ;)

Spør nå bare, siden det er så mange som prater om tikking og takking etter oljeskift : rolleyes

Motoren min har gått 60000 km, fulgt alle servicer, har ikke antydning til tikking. men skal du kjøre racing/løp med bilen, så bør du ha en anne type olje eller ha hyppigere oljeskift enn 15000/hvert år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir å bruke Shell ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.