8,5 x 20 ET 40 på Passat 3b?

Anbefalte innlegg

Hvordan stemmer det med ET40 i forhold til 35 som vel er det orginale? Hvordan bør jeg eventuelt senke bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

orginalt innpress er 45 på passat 3B. så 40 vil bygge lenger ut enn de orginale.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan stemmer det med ET40 i forhold til 35 som vel er det orginale? Hvordan bør jeg eventuelt senke bilen?

Ingen problem med 8,5x20 ET 40 på den bilen. Mange i klubben som kjører med samme dim. med ET 35 uten problem. Sporviddeforandring på 5 mm er innenfor krava og 8,5" bredde vil ikke stikke utenfor verken foran eller bak. Anbefalt dekkdim. er 225/30x20 eller 235/30x20.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar:) Men hvordan er det med senking når man skal ha 20" felger... Må/bør man ha justerbart, eller holder det men vanlige fjærer på ca 35-40mm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar:) Men hvordan er det med senking når man skal ha 20" felger... Må/bør man ha justerbart, eller holder det men vanlige fjærer på ca 35-40mm?

Jeg vil si det slik,

40mm senking og:

225/45 17: Ser bra ut

225/40 18: Ser bra ut, men bilen burde vært litt lavere (1-2 cm)

235/35 19: Ser ok ut, men bilen burde absolutt vært litt lavere (1-3 cm)

225/30 20: Ser rart ut og bilen må senkes 2-4 cm til!

Selvsagt finnes det unntak iht dette og det er også stor forskjell på ulike senkesett og biler mht hvordan det blir, men generelt vile jeg skuet til "tabellen" over ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.