Stor nyhet for oss med AAN/ABY/ADU !

Anbefalte innlegg

Kan disse passe på en AEB motor og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er DIY versjonen som 034 gjør businesss på. Synes prisen var drøy med tanke på at hver coil/pos bare koster USD 25 "over there":

 

http://www.s-cars.org/postnuke/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=191&mode=thread&order=0&thold=0

 

pdf:

http://www.s-cars.org/postnuke/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=getit&lid=30

 

Hmm, hvorfor skriver han under pkt. 15:

"Keep a spare prepped coil pack in the trunk and enjoy"....??

 

Uansett var det jo ENDEL å lese gjennom der...:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.034motorsport.com/product_info.php?products_id=450

 

 

Dette så MEGET intressant ut!! Coiler med innebygget POS (tenningsmoduler) :)

 

Og dette passer min -91 aan-maskin altså...

 

Hmm, jeg opplever nettopp litt "misfire" og "hesitation" ved 2050-2100 O/min....

 

Tenker det evt blir å kjøpe dette fra 034 da DIY-versjonen så ganske slitsom ut...: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er DIY versjonen som 034 gjør businesss på. Synes prisen var drøy med tanke på at hver coil/pos bare koster USD 25 "over there":

 

Hva ville du sagt var en OK pris da? Kommer du ut mye rimeligere så kjøper vi av deg istedet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ville du sagt var en OK pris da? Kommer du ut mye rimeligere så kjøper vi av deg istedet :)

Gi meg noen uker så skal jeg se på det. Problemet er å finne en billig leverandør av kontakten som passer der POS vanligvis tilkobles. Hvis noen har gode tips..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi meg noen uker så skal jeg se på det. Problemet er å finne en billig leverandør av kontakten som passer der POS vanligvis tilkobles. Hvis noen har gode tips..

 

Fint, da hører vi fra deg om noen uker da.. Jeg er interessert hvis du kan snekkre sammen dette til en vettug pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi meg noen uker så skal jeg se på det. Problemet er å finne en billig leverandør av kontakten som passer der POS vanligvis tilkobles. Hvis noen har gode tips..

 

Uten at jeg har satt meg så nøye inn i hva du skal ha så har Elfa mye "mystiske" elektrodingser: http://www.elfa.se/no/index1.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter her og skal bestille meg coil, da den ene ble noe svidd her om dagen da pluggen løsna.

Det jeg lurer på er om det bare er best å gå for det gamle gode som funker, eller om en skal prøve detta. Noen som har prøvd de som 034 selger? el?

 

Glenn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter her og skal bestille meg coil, da den ene ble noe svidd her om dagen da pluggen løsna.

Det jeg lurer på er om det bare er best å gå for det gamle gode som funker, eller om en skal prøve detta. Noen som har prøvd de som 034 selger? el?

 

Glenn

Dette er vel såpass nytt at ingen i Norge har prøvd det enda. Må si det frister meget.....får jo fjerna tenningsmodulene i samme rennet. Prisen er ikke ille kontra nye coiler til AAN. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg har satt meg så nøye inn i hva du skal ha så har Elfa mye "mystiske" elektrodingser: http://www.elfa.se/no/index1.html

Tror ikke ELFA har den samme. Jeg tror jeg går for en løsning der jeg bruker samme kontakttype som den som brukes inn mot coilene. Da kan jeg handle alt jeg trenger fra Normotor (ikke coilene). Får håpe prisene på kontaktene ikke er helt hinsides :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter her og skal bestille meg coil, da den ene ble noe svidd her om dagen da pluggen løsna.

Det jeg lurer på er om det bare er best å gå for det gamle gode som funker, eller om en skal prøve detta. Noen som har prøvd de som 034 selger? el?

 

Glenn

 

Kjøpte du dette eller? noen andre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte du dette eller? noen andre?

 

Gikk for det kjente gamle, så nei jeg kjøpte ikke disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte du dette eller? noen andre?
Vet om en som kjøpte dette kitet...........han som kjøpte min gamle S4 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jeg ferdig med å konvertere min S6 2,2T til 1,8T coilsett. Motoren går bedre enn jeg kan huske den har gjort noen gang :)

Skal poste noen bilder etterhvert..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel såpass nytt at ingen i Norge har prøvd det enda. Må si det frister meget.....får jo fjerna tenningsmodulene i samme rennet. Prisen er ikke ille kontra nye coiler til AAN. : rolleyes

 

Jeg er ganske sikker på at Bjørn Erik Fossaas her på forumet bruker de i sin s6, og når han satt på de, så forsvant alle tenningsproblemene han hadde hatt.

 

Han er på ferie nå, men er tilbake i slutten av neste uke, så hør med han.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, går bedre? Grunnet kleine orig. coiler davel : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, går bedre? Grunnet kleine orig. coiler davel : klø :

Ledningene til den gamle coilrekka var full av sprekker. Jeg loddet på nye ledninger. Motoren gikk fint og jevnt, men jeg synes den går enda renere nå.. Mulig jeg ikke var helt heldig med noen av loddingene :), evt. at noen av coilene var litt dårlige i tillegg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.