Skru ut fjærbein foran,2000 mod A6

Anbefalte innlegg

Jeg skal montere gewinde imorgen og kikket litt på fjærbeinet foran på bilen idag. Ser det er 3 bolter inne i motorrommet. Trenger jeg bare å løsne disse og deretter løsne fjærbeinet i bunnen og så ta det ut. eller er det mer som må løsnes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig du må løsne ene bærearmen også... husker ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen andre som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du slipper å løsne disse tre også. Se etter to stk gummipropper i området rundt de tre boltene du snakker om. Vipp ut disse så sitter det to 13mm bolter under dem. De holder selve demperen. Løsne disse og den ene igjennom bærearmen i bunnen så er demperen/fjørbeinet løst.

 

Sitter det ikke slike gummipropper på din bil må du løsne de tre oppe i motorommet, den ene i bunnen av demperen og den lange 16mm skruen som går igjennom navet og holder de øvre bærearmene. Denne bolten sitter som regel noe inni h........ fast, så det er greit å ha to nye tilgjengelig da du høyst sannsynlig kommer til å banke å banne til krampa tar deg og boltene er bare filler.

 

Lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff.. Venter på Silverline X selv.. blir vel endel jobb.. Ca mange timer tar denne jobben?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ann på hvor mange kopper kaffe/flasker øl som skal drikkes, hvor man står: garasjegulv/løftebukk og hvor jævlig alt mulig sitter fast.

 

Tipper man bør regne med rundt fire timer iallefall, om man er litt usikker og ikke har gjort det før.

 

Husker ikke helt hvor lang tid jeg brukte på min, men jeg har da gjort det før, stod på løftebukk, hadde alt flott verktøy tilgjengelig, det var en a4 og det var en quattro.

 

Mener det tok omtrent tre timer, men da stressa jeg ikke akkurat.

Les: Røyk, kaffe, tullprat og sløving.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du slipper å løsne disse tre også. Se etter to stk gummipropper i området rundt de tre boltene du snakker om. Vipp ut disse så sitter det to 13mm bolter under dem. De holder selve demperen. Løsne disse og den ene igjennom bærearmen i bunnen så er demperen/fjørbeinet løst.

 

Sitter det ikke slike gummipropper på din bil må du løsne de tre oppe i motorommet, den ene i bunnen av demperen og den lange 16mm skruen som går igjennom navet og holder de øvre bærearmene. Denne bolten sitter som regel noe inni h........ fast, så det er greit å ha to nye tilgjengelig da du høyst sannsynlig kommer til å banke å banne til krampa tar deg og boltene er bare filler.

 

Lykke til.

 

Jeg sjekket akkurat nå, jeg hadde disse lokkene, da blir det mekking imorgen. Takk for info:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sjekket akkurat nå, jeg hadde disse lokkene, da blir det mekking imorgen. Takk for info:)

 

Gidder du ta bilder av de ??

Har en 2002 A6 quattro som jeg skal bytte fjærene på etter påske...

Er det quattro du har også ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gidder du ta bilder av de ??

Har en 2002 A6 quattro som jeg skal bytte fjærene på etter påske...

Er det quattro du har også ?

 

 

Nei jeg har ikke quattro, men jeg skal ta bilde av de jeg...du kan ikke unngå å se de da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei jeg har ikke quattro, men jeg skal ta bilde av de jeg...du kan ikke unngå å se de da.

 

Glimerende : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jobben gjort, men fy f... for en jobb. Hipp hurra for Audi som abbonerer på stag i forstillinga. greit nok at hele fjærbeinet er festet i 2 bolter oppe og 1 nede. Men du må jo klemme sammen fjæra til den store gullmedaljen og skru løs stag i hytt og pine for å få det ut. Bak var det heldigvis enkelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jobben gjort, men fy f... for en jobb. Hipp hurra for Audi som abbonerer på stag i forstillinga. greit nok at hele fjærbeinet er festet i 2 bolter oppe og 1 nede. Men du må jo klemme sammen fjæra til den store gullmedaljen og skru løs stag i hytt og pine for å få det ut. Bak var det heldigvis enkelt.

 

Så fikk du tatt noen bilder av dette da ??? eller var du alt for optatt av å skru så du ikke tenkte på bilder : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.