Noen som bruker de blå pærene fra Biltema?

Anbefalte innlegg

Var en tur innom biltema...noen av dere som har erfaringer med H4 og H3 pærene derfra?

 

Bruker selv GE Superblue H4 og Jahn Superblue H3....Men de er svindyre iforhold til Biltema...

 

Noen som har testet levetiden på disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drit i levetiden på dem. Jeg prøvde de som heter megablue eller no sånt. De uten gullsokkel. Og de ga dårligere lys enn standard osrampærer og ikke noe annen farge på lyset. De lyste bare mindre. Kanskje greit å ha nå på sommeren da det er såpass lyst ute likevel: rolleyes :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikkje gidd å kjøp pærer på biltema. prøvde dei sjølv, 2 dager etter på så lyste dei 50% enn det dei var nye

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikkje gidd å kjøp pærer på biltema. prøvde dei sjølv, 2 dager etter på så lyste dei 50% enn det dei var nye

Jeg prøvde mine bare i noen timer. Dvs at om jeg hadde hatt dem i 2 dagere så hadde lyset blitt ca. 25% av det jeg har med de 2-3 år gamle standard osrampærene da: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satte inn 100w biltemapærer på den gamle a4'en. Endte med at lykteglassene sprakk i vinter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standard-pærene fra Biltema er det helt OK kvalitet på. De blå lyser nesten ingenting, Gold-pærene lyser veldig lite gult. De med gull på har jeg ikke prøvd. Sterkere pærer er dårlige. En gang prøvde jeg 100 watt H3, de sluttet å lyse etter et par uker. I et sett Hella Rallye 1000 jeg har liggende er det H2-pære. Med en Philips 55 watt i den ene lykta og en Biltema 100 watt i den andre fikk jeg meg en overraskelse. 100-watteren lyste svakere og gulere enn 55-watteren! Som sagt, standard-pærene er helt fine, alle andre er bortkastede penger. Jeg har prøvd de fleste i en årrekke.

 

Når det gjelder pærer til baklys, blinklys, parklys etc er det ingenting å utsette på Biltema sine, de er like gode som hvilke som helst andre, til en langt hyggeligere pris.

 

Biltema har en pære som er veldig praktisk også. Den har samme størrelse som en 21-watter, men er på hele 35 watt. Den er laget for et 3dje bremselys de selger, men er veldig fin å bruke i ryggelysene, da den selvsagt lyser bedre enn en 21-watter. Anbefales alle som synes ryggelysene er for svake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt på siden: Kjøpte etpar 'blå' H4-pærer på Clas Ohlsson til cabben, og de har funket knallbra i 3 år nå.. Tror de fra Biltema har vel mye lakk på seg til å holde lenge, men er sikkert bra i en Ascona på 'stripa'..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas Skotner hadde de mørkeste blå og de så bra ut...hm.

Har kjøpt et par H3 for å teste... man lærer så lenge man lever...

 

Og tja, glemmer jeg å slå av sprederne i kø i sommer kan det være greit at det er en billigpære som går føyken enn en som er 3 ganger så dyr...

 

Men jeg ble litt sur da de mørke blå ikke kom i H4, men da bør jeg ikke "sørge" over det da...

 

Men er det ok å mont 35W på 21W da Per?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det ok å mont 35W på 21W da Per?

 

Har gjort det på mange forskjellige biler, og har aldri hatt noe problem med det, det eneste kan være at hvis ryggelysene står på over lengre tid kan det bli så mye varme at lyktene kan få deformasjoner, men da snakker vi om minst 5 minutter i strekk, og det er sjeldent at noen rygger så langt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort det på mange forskjellige biler, og har aldri hatt noe problem med det, det eneste kan være at hvis ryggelysene står på over lengre tid kan det bli så mye varme at lyktene kan få deformasjoner, men da snakker vi om minst 5 minutter i strekk, og det er sjeldent at noen rygger så langt :P

 

 

ja da skakje du sei:p eg og en kamerat va ute å kjørte. so kom vi seff i ræva på noken søndagskjøyrara. å da gikk so sent at vi bestemte oss for å rygge itte dei....rygga inn i ræva på dei, dei kjørte ut å so vi fikk rygge forbi dei. rygga totalt 3km. (lite traffikert vei).

 

btw. tåler ledningsnettet ei pære på 35W når den e beregna på 25W? eg vil tru der bli jæ... hett bak i den lykta itte kvart

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

btw. tåler ledningsnettet ei pære på 35W når den e beregna på 25W? eg vil tru der bli jæ... hett bak i den lykta itte kvart

 

 

Såfremst ikke ledningsnettet ditt er ifra 1729 + moms så skal det ikke være noe problem i det hele tatt. Er bare som Per sier ugunstig hvis selve lyktehuset er veldig lite og pæren skal være tent lenge, f,eks vil jeg tro det er ugunstig å bruke på vanlige bremselys hvis du er av typen som sitter med foten på bremsen istede for håndbrekket...

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas Skotner hadde de mørkeste blå og de så bra ut...hm.

Har kjøpt et par H3 for å teste... man lærer så lenge man lever...

 

Og tja, glemmer jeg å slå av sprederne i kø i sommer kan det være greit at det er en billigpære som går føyken enn en som er 3 ganger så dyr...

 

Men jeg ble litt sur da de mørke blå ikke kom i H4, men da bør jeg ikke "sørge" over det da...

 

Men er det ok å mont 35W på 21W da Per?

De blue greiene til biltema har søpledårlig levetid og lyser blått kun første dagen.... hadde slike engang og etter 3 gåene pærer på 3 uker ble det kvalitetspærer istedet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en gang feilmelding på lys i A6en. Det viste seg å være smeltet innmat i baklyspære fra Bilema, slik at det ble overslag mellom bremselys og baklys. Lyspæra så helt normal ut utvendig (hele tråder) men ved nærmere ettersyn var innmaten smeltet på høyde mellom glass og metall slik at lederne kom borti hverandre.

Har aldri hatt dårlige opplevelser med disse baklysene tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer nok aldri til å kjøpe disse igjen.... Prøvde disse på gamlebilen min, en A4. Der sprengte pærene etter veldig kort tid, snakk om en uke eller noe. : rolleyes Bytta til GE Superblue og hadde ingen problemer med disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.