Anbefalte innlegg

Begge viftene starter å gå når jeg skrur på bilen, kald eller varm..

Det er vel ikke sånn det skal være??:confused:

Det er jo A4en problemet er på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den store er vel drevet av reim? Da går den selvsagt så lenge motoren går.

Den lille elektriske er til klima. Da skal den gå da klima er innkoblet.

 

Hvis den går uansett kan det hende det er feil på motortemp eller utetempgiver?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tippe på at det er en føler av et eller annet slag som er defekt ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den lille skal gå så lenge klima er på, ellers vil det bli overtemp i kondensatoren. Tror den stopper når en kjører og det er nok flow gjennom radiatoren.

 

Min må byttes nå, den går ikke, og merker det på en pulserende lyd når jeg står i ferjekø eller slikt, og så kobler AC-kompressoren ut, og det genereres feilkode i klimaanlegget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer at viten går oftere når AC er kobelet inn, menden elektriske viten ( den minste ) skal også begynne å gå hvis kjøleveske temperaturen kommer over 105 grader. Det sitter en termobryter langt ned til venstre på radiatoren som styrer når viften skal koble inn. Hvis det er feil med denne termobrytere eller tilkoblingen til denne,kan viften gå hele tiden.

 

Dette er enkelt å sjekke hvis du har en bryter med to poler, dra av kontaktene til denne bryterene. Bruk et multimeter å sjekk om det er kontakt mellom polene på bryteren, hvis det er det når bilen er kald, er bryteren defekt.

 

Du kan også så slå på tenningen mens ledningen er tatt av termobryteren, da skal ikke viften gå ( AC må våre slått av ). Ved å kortslutte ledningen ( holde de mot hverandre ) skal viften begynne å gå.

 

Jeg har forresten byttet min termobryteren slik at den slår inn på 95 grader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. skal se litt på det etterpå.. men tror ikke det er noe feil siden ac står på hele tiden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.