skranglelyd i girkasse, blir borte når clutch trykkes inn

Anbefalte innlegg

har en skranglelyd i girkassa, når bilen kjøres og står på tomgang.

men når clutchen trykkes inn og holdes der så blir lyden borte, når den slippes ut igjen så er lyden der igjen..

 

hva kan det være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme på min på min .

 

 

Utløserlageret (Clutch)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, men er jo noen som sier det skrangler med clutchen inne om det er utløserlageret. men kan det også skrangle da?

 

 

er det farlig å kjøre med? hva skjer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrangler det mye eller bare litt?

 

Har vert borti dette på ett par andre merker, og da har jeg blitt fortalt att det er ett thrust lager som er slitt. Slik jeg har forstått det så har ikke dette så veldig mye å si... På disse bilene har det ikke vert så veldig mye lyd, men den forsvinner når clutchen trykkes inn!

 

Nå er jeg litt på tynn is her, så hvis jeg har feil, så bare rett på meg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det høres ikke så veldig nei, men bir borte når clutchen trykkes inn ja. throstelager og utløserlager er vel det samme.

 

 

får se om det blir værre... ulyder irriterer meg: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det høres ikke så veldig nei, men bir borte når clutchen trykkes inn ja. throstelager og utløserlager er vel det samme.

 

 

får se om det blir værre... ulyder irriterer meg: bh :

Så lenge det ikke er høyt, så har det null å si. De andre bilene mine har begge hatt rakle lyd i utløser lageret. Ble ikke værre, og clutchen fungerte utmerket.

Men å ha ny clutch er digg, det må jeg si:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt lyden på min i 1 år nå og ingenting har skjedd. Utløser lagret koster rundt 500 på meca. Men det er lite vits å bytte bare lagert når man først er i gang. Utløserlageret følger med clutchsett.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har merket at det rakler når jeg kjører også selv om clutchen trykkes inn, men er ikke noen høy lyd. så kjører med det og ser om det blir verre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde gåent inntakslager på girkassa på en annen bil jeg hadde, og det hørtes ut som det du beskriver, bare at lyden var veldig høy hos meg. Kjørte vel 30.000km med det, og det ble ikke akkurat bedre, men kassa hadde nå ikke rast ennå da jeg solgte bilen i januar... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde det samme på jettaen min.

når eg kjørte i 50-60km/t så kom det ein slags klonke og skrape lyd fra kassa.

forsvant når eg trykte inn clutchen.

 

skifta girolje og lyden vart borte. så det skader ikkje å skifta den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.