Golf 1: Bytte motor til TDK

Anbefalte innlegg

Hentet den nye TDK motoren som skal inn i KL-EEN.

Denne ble testet i en Golf 2 etter den var bygget, og jeg må derfor bytte motorfestene siden den nå skal inn i en einser.

 

Alle festene bortsett fra ett passet rett over på TDK-motoren.

Det som ikke ser ut til å kunne flyttes fra den gamle 1.8l motoren er festet som sitter helt til venstre på denne bildet.

motorfeste2.jpg

 

Og det skal sitte her på motoren.

motorfeste1.jpg

Noen som har riktig motorfeste å selge meg eller som kan fortelle meg hvilket jeg trenger?!

 

Finnes det noen gode "HowTo`s" på nettet på konvertering fra bensin til tdk?

Er vel ikke så veldig hokus pokus, men det hadde vært greit å lese litt om det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort dette før jeg.. men det begynner å bli noen år siden nå. Mener ganske bestemt at det er forskjell på dekslene rundt reigisterreima på g1td og g2 td, dette er grunnen til at ditt motorfeste ikke kan flyttes rett over. Skrur du av disse dekslene passer motorfestet rett på.

 

Eneste andre du trenger å tenke på er strøm til dieselpumpa, der tar du bare den som satt på coilen før, samt at du må lage noe opplegg for glødingen

 

Jan Brede

 

Hentet den nye TDK motoren som skal inn i KL-EEN.

Denne ble testet i en Golf 2 etter den var bygget, og jeg må derfor bytte motorfestene siden den nå skal inn i en einser.

 

Alle festene bortsett fra ett passet rett over på TDK-motoren.

Det som ikke ser ut til å kunne flyttes fra den gamle 1.8l motoren er festet som sitter helt til venstre på denne bildet.

motorfeste2.jpg

 

Og det skal sitte her på motoren.

motorfeste1.jpg

Noen som har riktig motorfeste å selge meg eller som kan fortelle meg hvilket jeg trenger?!

 

Finnes det noen gode "HowTo`s" på nettet på konvertering fra bensin til tdk?

Er vel ikke så veldig hokus pokus, men det hadde vært greit å lese litt om det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort dette før jeg.. men det begynner å bli noen år siden nå. Mener ganske bestemt at det er forskjell på dekslene rundt reigisterreima på g1td og g2 td, dette er grunnen til at ditt motorfeste ikke kan flyttes rett over. Skrur du av disse dekslene passer motorfestet rett på.

 

Eneste andre du trenger å tenke på er strøm til dieselpumpa, der tar du bare den som satt på coilen før, samt at du må lage noe opplegg for glødingen

 

Jan Brede

 

Så det jeg trenger er motorfestet fra en g1 td? Eller kan jeg flytte over festet fra min 1.8? (Når jeg har fjernet dekslene..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det jeg trenger er motorfestet fra en g1 td? Eller kan jeg flytte over festet fra min 1.8? (Når jeg har fjernet dekslene..)

 

Det kan du bruke fra 1,8 motoren.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh.. det er godt. Jeg kikket såvidt på det da jeg var en svipp innom værste isted og så vel at jeg fikk det løs ved å fjerne dekslene som du sa.

Må jeg av med reimer og skit for å bytte det motorfestet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.