#1 Skrevet April 15, 2006 Endelig er mitt lille motorprosjekt påbegynt. Var heldig å fikk en motor av Keko og den har nå stått i garasjen en stund i påvente av tid. Plukket den fra hverandre i går og skjønte relativt fort hvorfor det var noen rare lyder i den...ta en titt på bilde nummer to så ser dere resultatet av manglende veivlager... Ja faktisk...det manglet veivlager på sylinder nummer 2... Planene med motoren er å øke boring og slaglengde...hvor mye har jeg ikke bestemt ennå. I tillegg til dette skal jeg porte toppen og øke kompresjonen. Det er altså snakk om god gammeldags trim og planen er at jeg skal gjøre alt bortsett fra boringen selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 16, 2006 Dette kan bli gøy, men uhyggelig dyrt og lite hester utav det, Boring og nye stempler koster skjorta. Du bør ikke bore den uten at det er nødvendig, for da holder det med nye stempelfjører. Hva med å heller gi den litt pustehjelp? Jeg hjalp nettopp en kamerat med å bygge på en liten turbo fra en 1,9 tdi det funker som bare det, men han har ikke portet toppen en gang. Hans 83 mod Rabbit går som et skudd nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 16, 2006 Jobber med nesten lik motor selv (DZ) og har fått pris på boring hos Velox motor : kr.4500,- da til 1,9. Har en fin skriv fra de angående trimm-tips til denne motoren med priser osv. Skal poste det her. Må bare finne mailen. Tror den er på jobben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2006 Dette kan bli gøy, men uhyggelig dyrt og lite hester utav det, Boring og nye stempler koster skjorta.Du bør ikke bore den uten at det er nødvendig, for da holder det med nye stempelfjører. Hva med å heller gi den litt pustehjelp? Jeg hjalp nettopp en kamerat med å bygge på en liten turbo fra en 1,9 tdi det funker som bare det, men han har ikke portet toppen en gang. Hans 83 mod Rabbit går som et skudd nå Ingen tvil om at samme antall hester koster mer på en sugemotor enn en overladet motor...men det kommer jo litt an på hvor man legger listen da... Boring ordner jeg via en kompis så det blir ikke så ille. Tanken på turbolading er der...men det er et langtidsprosjekt og da er det snakk om nyere motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2006 Jobber med nesten lik motor selv (DZ) og har fått pris på boring hos Velox motor : kr.4500,- da til 1,9. Har en fin skriv fra de angående trimm-tips til denne motoren med priser osv. Skal poste det her. Må bare finne mailen. Tror den er på jobben. Høres spennende ut...jeg har nokså klare tanker om hva som skal gjøres men det er alltid fint med nye innspill og ideer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 26, 2007 Noe nytt hær eller...? Holder på med samme prosjekt, trenger noen innspill og tips fra andre som har gjort det samme! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 4, 2007 ingen som vet noe om dette temaet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 8, 2008 Denne motoren var såpass dårlig at den ble kassert...men jeg er i gang med et nytt prosjekt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...