vag-com og hva en kan nå.

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et spørsmål som gjelder vag-com:

Bruker en litt eldre vag-com fra ross-tech (via com porten), med programversjon 311.2.

Har nå en Audi A6 1,9 tdi 2002 mod.

 

På denne A6 når jeg bare adress 1 (motor),3(ABS/ESP)og 17(instrument) når jeg kjører autoscan. Med andre ord jeg når ikke confort delen som feks sentrallås, når heller ikke startsperre. Dette gjelder også en A6 1,9 tdi som jeg har solgt (se også i den andre topic).

 

Når jeg så tester om jeg når startsperren i en passat 1995 mod, går det helt fint.

 

Er det flere som har problemer å nå dette som jeg refferer til på audi eller er det bare her?

Kan det være pga at jeg har en eldre vag-com? Eller kan den være defekt?

 

Håper noen har noen gode tips her.

 

På forhånd takk for alle svar og tips!

 

Mvh

Lars Ivar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye mulig det er programmet ditt som er for gammelt/ikke kommuniserer med programmet i bilen på respektive del. Jobber selv hos VAG og der blir diagnoseapparatet stadig oppdatert med ny software for å fungere på nyere og nyere biler. I tillegg brukes det ofte adaptere på diagnosekabelen pga annerledes stikkertilslutning i diagnosekontaktene på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg tror at de delene du ikke får kontakt med kommuniserer via CAN-BUS.

Det støtter ikke den gammle ISO-COM fra ross-tech. (har samme typen selv).

Jeg tror du må oppgradere til HEX-COM+CAN eller HEX-USB+CAN for å kommunisere via CAN.

 

Mvh

Ole G. Bjørk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, og takk for svar!

Det ser ut til at du har helt rett stilte spørsmålet direkte til et firma som selger de, og det var samme svar.

 

Mvh

Lars Ivar

 

Hei

Jeg tror at de delene du ikke får kontakt med kommuniserer via CAN-BUS.

Det støtter ikke den gammle ISO-COM fra ross-tech. (har samme typen selv).

Jeg tror du må oppgradere til HEX-COM+CAN eller HEX-USB+CAN for å kommunisere via CAN.

 

Mvh

Ole G. Bjørk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for svar Bjørn!

 

Ser det står: (2nd K-wire, from MY 2002+) ved siden av sentrallås, har selv bare fire pinner/kontakter i diagnose stikket på vag-com, er dette da en funksjon jeg ikke har mulighet til å nå?

 

Mvh

Lars Ivar

 

Jeg får ikke det til å stemme. 2002 mod A6 har såvidt jeg vet ikke can-bus diagnose. Det er kun biler med årsmod ~ 04 og nyere som benytter can-bus for diagnose.

 

Her har du info om diagnose på din bil:

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/applications/100a6.html

(Midterste kolonne).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.