Chrome speilkapper; hva består "pakken" av?

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at chrom dekslene som en kompis har montert på sin Passat 2001 ser ut til å mangle en "del", og lurer på hva en slik chrom deksel pakke består av?

 

Kompisen har 2 deksler som dekker speilene, men de fortsetter ikke nedover og rundt på nedsiden av det originale speilhuset. Mener å ha sett at noen andre biler har en ekstra "list" under speilkappene i chrom som på en måte forlenger chrom intrykket til å gjelde hele speilet?

 

Er dette noe jeg innbiller meg, eller skal en slik pakke bestå av 4 deler og ikke 2?

 

mvh

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lagt merke til at chrom dekslene som en kompis har montert på sin Passat 2001 ser ut til å mangle en "del", og lurer på hva en slik chrom deksel pakke består av?

 

Kompisen har 2 deksler som dekker speilene, men de fortsetter ikke nedover og rundt på nedsiden av det originale speilhuset. Mener å ha sett at noen andre biler har en ekstra "list" under speilkappene i chrom som på en måte forlenger chrom intrykket til å gjelde hele speilet?

 

Er dette noe jeg innbiller meg, eller skal en slik pakke bestå av 4 deler og ikke 2?

 

mvh

Truls

 

 

alle de pakene jeg har kjøpt har kun bestått i 2 deler.. de skal kun dekke selve speilkåpa ikke hele speilet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har passat selv og pakken består av to kapper.Ett symetrisk og ett asymetrisk.Her er linken:http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=07891&ASP=1489600&Type=VW&Model=Passat&Year=2002&Back=WA_Varegruppe+ASP=1489600+Type=VW+Model=Passat+Year=2002+Varegruppe=0469:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har passat selv og pakken består av to kapper.Ett symetrisk og ett asymetrisk.Her er linken:http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=07891&ASP=1489600&Type=VW&Model=Passat&Year=2002&Back=WA_Varegruppe+ASP=1489600+Type=VW+Model=Passat+Year=2002+Varegruppe=0469:)

 

 

Jepp!

Det er de jeg også tenker på å kjøpe. Var de greie å montere eller? Bør speilene behandles med noe spesielt stoff før man setter på kappene f.eks?

 

mvh

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes dem var kjempe fine og montere.Fin passform.Brukte rødsprit som avfetting før jeg hadde på den primeren som følger med:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lagt merke til at chrom dekslene som en kompis har montert på sin Passat 2001 ser ut til å mangle en "del", og lurer på hva en slik chrom deksel pakke består av?

 

Kompisen har 2 deksler som dekker speilene, men de fortsetter ikke nedover og rundt på nedsiden av det originale speilhuset. Mener å ha sett at noen andre biler har en ekstra "list" under speilkappene i chrom som på en måte forlenger chrom intrykket til å gjelde hele speilet?

 

Er dette noe jeg innbiller meg, eller skal en slik pakke bestå av 4 deler og ikke 2?

 

mvh

Truls

 

Er ikke at du har sett deksler som blir limt på og deksler man bytter ut da?Disse man bytter ut speilhuset går nemlig rundt speilet og disse om blir limt på dekker ikke rundt speilet. der ser man fargen på speil huset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompisen har 2 deksler som dekker speilene, men de fortsetter ikke nedover og rundt på nedsiden av det originale speilhuset.

 

Høres nesten ut som om han har fått speilkapper som er for biler med sideblinklys integrert i speilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke at du har sett deksler som blir limt på og deksler man bytter ut da?Disse man bytter ut speilhuset går nemlig rundt speilet og disse om blir limt på dekker ikke rundt speilet. der ser man fargen på speil huset.

 

Hmmmmm nå ble jeg enda mer usikker.... : klø :

Fins det ANDRE alternativer om man vil ha chrom deksler enn speilkappene som bl.a Norsk biledelesenter har da?Uten at man må bytte hele speilet til f.eks M3 look?

 

Har du en link med bilde til disse som byttes ut og ikke limes på, eller en url til forhandler?

 

Dekslene som NBS har limes jo på, og dekker ca 2/3 av speilet. Syns personlig at det hadde vært penest med nesten hele speilhuset i chrom da, og ikke et sort område nederst...

 

Alternativer mottas med takk! :)

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer litt på hva årgang bil du har.. : klø : For disse kappene passer jo på biler med det sorte festet nederst.. Hele speilhus som ikke skal limes på er å få kjøpt her bla. http://www.quattroco.com/deler/speil/index.php

 

Har en Passat 2002 Highline stv.

Speilhusene passer nok de. Det sorte feltet nederst skal sikkert være der hvis man velger den typen.

Er bare det at jeg syns det hadde vært penere med heldekkende speilkapper..... Finnes de du viser til for Passat?

 

mvh

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer vel dårlig med Audi speil på en Passat?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes helt sikkert til Passat også, men det er nok andre enn meg (folk som kjører VW f.eks.) som vet hvor man får tak i sånt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer litt på hva årgang bil du har.. : klø : For disse kappene passer jo på biler med det sorte festet nederst.. Hele speilhus som ikke skal limes på er å få kjøpt her bla. http://www.quattroco.com/deler/speil/index.php

 

 

jeg har disse på min a4 (type1), dette er av den typen som du bytter ut med orginal speilhuset(dekselet). Noe som er MYE finere og greiere en de du limer på. Samt de koster det samme.. er In Pro som produserer disse, så regner med du kan få det til din vw og.

 

Den svarte nedre delen er speilet som er slikt, så hvis du vil ha alt i chrome må du bytte hele speilhusa. Noe som ikke blir billig

 

IMG_1323.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har disse på min a4 (type1), dette er av den typen som du bytter ut med orginal speilhuset(dekselet). Noe som er MYE finere og greiere en de du limer på. Samt de koster det samme.. er In Pro som produserer disse, så regner med du kan få det til din vw og.

 

Den svarte nedre delen er speilet som er slikt, så hvis du vil ha alt i chrome må du bytte hele speilhusa. Noe som ikke blir billig

 

IMG_1323.jpg

 

Supert!

Da har jeg tatt en titt på In Pro sine sider.

De selger 2 forskjellige til B5, og siden de har forskjellig størrelse (er jo asymetriske på min bil) går jeg utifra at begge må bestilles. At det står 97-03 modellen B5 stemmer vel også

 

Noen spørsmål bare;

1. De beskrives som "Mirror covers" men dette er altså som du nevner deksler som man bytter ut de gamle med og ikke limer på (vil bare være HELT sikker..)?

2. Da du bestillte; hvor mye kom de på totalt med frakt/TOLL?

3. Er det en grei jobb å bytte speilhuset (dekslet) ja?

 

mvh

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Truls: Jeg skal også ha meg sånne. Så det går jo ann å bestille sammen..??

 

Edit: Har du forresten link til sida du fant det på??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert!

Noen spørsmål bare;

1. De beskrives som "Mirror covers" men dette er altså som du nevner deksler som man bytter ut de gamle med og ikke limer på (vil bare være HELT sikker..)?

2. Da du bestillte; hvor mye kom de på totalt med frakt/TOLL?

3. Er det en grei jobb å bytte speilhuset (dekslet) ja?

 

mvh

Truls

 

1. Ja, du bytter ut den øvre del av speilet, og ikke noe du limer på orginalen.

2. Jeg kjøpte fra quattroco, betalte 900,-

3. Er en passe grei jobb hvis du er forsiktig. Du kan skru av dekselet under speilhuset(den svarte delen) og presse speilglasset ut bakfra. Det gjorde ikke jeg. Jeg følgte bruksannvisningen og preste forsiktigt oppe og nede på speilglasset med plastsparkelskje. Det gikk fint på det store speilet, men på det lille gikk det dårligere :P

 

IMG_1325.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Truls: Jeg skal også ha meg sånne. Så det går jo ann å bestille sammen..??

 

Edit: Har du forresten link til sida du fant det på??

 

Flott!

Kan godt bestille sammen.

Her er link; www.in-pro.com

 

Sendte forresten en mail til quatroco der jeg spurte om de kunne skaffe slike til VW, så vi kan jo vente til jeg hører fra dem før vi eventuelt bestiller hos In Pro?

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Ja, du bytter ut den øvre del av speilet, og ikke noe du limer på orginalen.

2. Jeg kjøpte fra quattroco, betalte 900,-

3. Er en passe grei jobb hvis du er forsiktig. Du kan skru av dekselet under speilhuset(den svarte delen) og presse speilglasset ut bakfra. Det gjorde ikke jeg. Jeg følgte bruksannvisningen og preste forsiktigt oppe og nede på speilglasset med plastsparkelskje. Det gikk fint på det store speilet, men på det lille gikk det dårligere :P

 

IMG_1325.jpg

 

AUDA!

ikke helt heldig der nei.... : eek :

 

Men designet på de kappene var jo utrolig fine da! Noe helt annet enn "limpå deksel"!

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ørjan; har sendt deg PM. :)

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det bestilling er jeg med. Kjøpte kapper men fy så stygt så de skal ikke på min bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis kjøpte speilkappe og jeg synes at det er IKKE noe gjenomført ut ring heller EIKERMOTORSHOP dem har det real deal hele overdelen som er crom det kjøpet jeg i sommer og med kulbbrabatt er det like billig som kappenen som norskbildelesenter selger , og etter min mening ikke er gjennomført

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det bestilling er jeg med. Kjøpte kapper men fy så stygt så de skal ikke på min bil.

 

Thomas; har sendt deg en PM!

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thomas og Øyvind; ny PM sendt. ;)

 

God helg!

 

mvh

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.