Anbefalte innlegg

Har litt slakk i dørhengsler på sjåførdør.

Døra "faller" ørlite når jeg åpner og den forlater dørlåsen.

Er det noe justering på dette eller er det "bare" å skifte dørhengslene?

 

Hvis jeg må skifte hengsler, må dør justeres inn på nytt?

Noen som har gjort dette og kan forklare trinn for trinn?

 

På forhånd takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jo normalt at dører henger litt etter tid, men vis du skal bytte dør hegsler så kan jeg prøve så godt jeg kan og forklare.

 

 

1, kjøpe nye dør hegsler og lakk, (kommer ikke ferdig lakkerete)

2, ta og merk rundt de gammle hegslene før du skrur de av, så da vet du jo hvor du skal sette de nye

3, skru av de på døra først for da er det lettere og komme til de som sitter i bilen, (ha med en kopis som kan holde døre for deg;) ) for da slipper du og løsne ledninger og få riper i døra.

4,monter de nye der de gammle satt så godt du kan jo mer du setter de rett jo mindre justering.

 

vis ikke døra skule låkke seg bra så må du justere dør løsen den kan ha flyttet seg også.

 

og en ting som jeg burde ha sagt først se på døra rundt karmen hvordan lista ligger og prøv og husk det og se når du har byttet hegslene og det ca, er likkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo prøve å justere litt også, ta av sparkepanelet bak dørhengsla, og løsne litt og prøv å dytte den mot den veien som døra henger. Er litt slark i hullene til hengslene for slik justering.

Er jo selvfølgelig ei slitt henglse, men kan jo utsette byttet litt eventuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.