Anbefalte innlegg

Hva er det som må gjöres hvis man vil montere xenon lykter? Da mener jeg de orginale. Det blir kanskje litt kostbart. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De bilene som har xenon lys originalt har automatisk høydejustering av lyset, samt lyktespylere. Så har du ikke dette, så må du få det. Lyktespylerne er greie for de fleste, men det er den automatiske justeringen av lysene som er problemet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen av delene. Får se hva jeg gjör. Takker for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo alltids montere orginale Xenonlamper på bilen din, men det vil aldri bli godkjent uten den nevnte høydejusteringa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Høydejusteringa koster nok ikke all verden ift lyktene / pærene.

Sjekka hos VW i Danmark i fjor sommer til Passat 3B: 6000 DKK for lykter m/ballast & pærer + evt 1000 DKK for aut. høydejustering.

Mvh Cato

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fire ting sjekkes når dem stopper deg (uttestet) hva angår Xenon i nærlys:

a) At høydereguleringen fungerer

b) At lyktene er merket med DC + E-kode: E4

c) At ballaster og pærer er merket med E4

d) At du har fungerende spyler på lyktene

 

Hva gjelder Xenon i fjernlys skal lyktene være merket med DR (og E4), men det er her ikke krav til at det er høyderegulering. Ballaster og pærer skal være merket med E4.

 

Her gjelder dog ett unntak som vi her i nord har fått nyte svært godt av da trafikkstasjonen "forstår" oss: Det er mulig å få godkjent (og innskrevet i vognkort) Xenon i de originale fjernlysene (altså uten DR-merking) under den forutsetning at lyktene har korrekt spredning. Dette har flere mailet med sentralt hold om og det bekreftes derfra at det er mulig å gi unntak fra "DR" sålenge monteringen er forsvarlig (altså ikke trafikk-farlig).

 

"DC" gis det absolutt ingen unntak fra og blir du stoppet med Xenon i nærlys-hus som ikke er merket med "DC" nytter det IKKE om det enn er innskrevet i vognkort - det blir gitt bot (aka anmeldelse) og bilen må forevises trafikkstasjon. Grunnen til at noen også slipper igjennom systemet med kun "tilsnakk" når dem blir stoppet ligger nok i at en anmeldelse krever 5 kalorier mer fra han som stopper deg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk pris på 36000 kr med klubbrabatt for komplett originale Xenonlykter til min C4. Trenger vel ikke å si at jeg fortsatt kjører halogen... :P

Dette var forresten med ledningsnett, manuell høydejustering (som faktisk er godkjent på C4) og komplette lyskastere med pærer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konas A6 -98 har original Xenon, der er det ikke lyktespylere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konas A6 -98 har original Xenon, der er det ikke lyktespylere.

 

du får ikke xenonlamper på chassiet uten spyling..er du sikkert på at du ikke bare bar vanlige linselamper da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å neida det er xenon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å neida det er xenon.

 

da må det være ettermontert....det er krav om spyleranlegg på xenon på samme måte som det er med høyderegulering.....jeg kjøpte ny A6 i 2000/2001 med xenon, den hadde begge deler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig din bil har spylere men denne har det altså ikke.

Xenon er original montert og det er selvfølgelig høyderegulering på lyktene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å montere det.....Tar jo ca 3min å bytte tilbake til org.lykter ved eventuelle visninger eller eu-kontrol.....

så da er det jo snakk om å bytte lykter en gang annenhvert år:rolleye:

 

Ble stoppa med s2`n i fjor høst.....den er det er det xenon på : )

ble ikke spurt om noe jeg da men......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.