#1 Skrevet April 15, 2006 er det laget en versjon av 20v 4 sylindret som er 2.0l? har oppdaget en 99 a4 og en 00 golf med denne motoren??? hva er evt, motorkode og ytelse i denne motoren? borring/slaglengde? takker for kjapt svar -vidar- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 15, 2006 Etter et kjapt søk i familiealbumet, er det kun 1.8 med 20V 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 16, 2006 Det finnes derimot en 5-sylindret 20V sugemotor på 2.0 liter. Denne motoren ble brukt i enkelte land som hadde avgifter på slagvolum akkurat som Norge har i dag. Et par av disse landene var Belgia og Italia. Denne motoren hadde 160 hk hvis jeg ikke husker feil. Disse landene fikk endel merkelige motorer i bilene sine pga nevnte avgifter. Hva sies om en Audi 100 (C4) med 1.6 på 75 hk? Eller en Ferrari 328 med 2.0 turbo-firrer fra Lancia? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2006 Det finnnes en 2.0l 20v 4syl motor i Audi A4 (8E)på 130hk. Dette er motoren som tok over for 1.8 20V 125hk motoren i 2000/2001. Golf 4 har aldri hatt noen 2l 20v, kun 2l 8v på 115hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2006 Fantes ikke Audi 80 92-95 med 1.6 eller 1.8 da....? mener å ha lest det på en annonse på en import bil i fra et av de landene Per nevnte..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2006 Jo, Audi 80 fantes med 1.6/100 hk i 93-94, eldre modeller (B3) var også å få med en 1.6-liter, da på 75 hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 18, 2006 Det finnes en slik motor ja! Fikk sjekket en del ang. dette i går, og det viser seg at blokken er fra FSi versonen, og at toppen er unik for blokken! Dvs toppen vil ikke uten videre passe på en 1.8 20v, og omvendt! Muligheten som jeg har tenkt, er å bruke blokk fra 2.0 FSi turbo, med 20v toppen fra Agu- motoren til Audi A3 1.8t. Vil ikke bruke FSI-toppen da denne har rullekammer, og den er ikke særlig trimmevennlig (vistnok), pga dysene står midt i forbrenningskammeret, hvor den 5`te ventilen står på 20v toppen.. (Fsi motoren er jo 16v). Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...