Anbefalte innlegg

Heisann!

Lurer litt på hvordan folk her på forumet gjør det med EU-godkjenning av bilene sine med solfilm foran B-stolpen?

Noen råd og tips mottas med stor takk:)

Eller om noen vet om noen plasser i Rogalands området hvor det lar seg ordne?

 

Bilen er ellers i topp stand.

Takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobber selv på bilbutikk og spurte servicelederen vår om akkuratt det og han sier at han ikke bryr seg om det med solfilm så lenge det er mulig å få litt sikt ut av vinduene.

Det du kan gjøre er å gå innom noen verksted og forklare problemet.

Dette med solfilm på rutene er nemlig en ting mange ser på med skjønn.

Det hadde nå jeg gjort viss jeg skulle ha en eu godkjenning.

Bedre å spørre rett ut enn å få mangel lapp.

Lykke til med eu godkjenningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobber selv på bilbutikk og spurte servicelederen vår om akkuratt det og han sier at han ikke bryr seg om det med solfilm så lenge det er mulig å få litt sikt ut av vinduene.

Det du kan gjøre er å gå innom noen verksted og forklare problemet.

Dette med solfilm på rutene er nemlig en ting mange ser på med skjønn.

Det hadde nå jeg gjort viss jeg skulle ha en eu godkjenning.

Bedre å spørre rett ut enn å få mangel lapp.

Lykke til med eu godkjenningen.

 

Støtter den ja...

Jeg hadde 2 altfor kraftige 1000 m på min bil ( samla sum på 4 lykter var vel 130% eller.no).

Da stakk jeg innom ett verksted og spurte om de kunne se gjennom fingrene på den saken og det gikk greit.

Ringte ett anna verksted og dei nekta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,det høres bra ut.

Da skal jeg ta meg en ringerunde og høre om det ikke er noen i distriktet som er behjelpelig med dette "problemet": rolleyes

Har dere noen tips om plasser som kan hjelpe?

Tusen takk for svar: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,det høres bra ut.

Da skal jeg ta meg en ringerunde og høre om det ikke er noen i distriktet som er behjelpelig med dette "problemet": rolleyes

Har dere noen tips om plasser som kan hjelpe?

Tusen takk for svar: rock :

 

Er det bra vær den dagen du skal på kontroll, så kjør ned vinduene foran å ta ut sikkringen til vinduene.... Ikke påbudt med ruter på sidene.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm,det er vel også et alternativ ja.Hvordan blir det da jeg kun har manuell sveiv?

Forstod det slik at det gjelder elektriske vinduer...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm,det er vel også et alternativ ja.Hvordan blir det da jeg kun har manuell sveiv?

Forstod det slik at det gjelder elektriske vinduer...: klø :

skru av sveiva så klart: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekka retningslinjer for periodisk kjøretøy kontroll, og der står det ingenting om farge på ruter.. Ergo, de har ikke noe med det.. Eneste er biltilsynet, mener det står noe i kjøretøyforskriftene om det... Skal sjekke...

 

Og til dere med for mange ekstralys, sett på lokk foran! Du kan ha så mange lykter du har plass til, men har du lokk foran de som ikke er lovlige "fungerer" de ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekka retningslinjer for periodisk kjøretøy kontroll, og der står det ingenting om farge på ruter.. Ergo, de har ikke noe med det.. Eneste er biltilsynet, mener det står noe i kjøretøyforskriftene om det... Skal sjekke...

 

Og til dere med for mange ekstralys, sett på lokk foran! Du kan ha så mange lykter du har plass til, men har du lokk foran de som ikke er lovlige "fungerer" de ikke...

dette kommer ann på hvilket verksted..hvordan de tolker loven.. hvis du leter litt så er det alldtid en lov som slår i hjel den ene. Det står gjerne en plass at det er lov å farge rutene, men så står det en annen plass at det ikke er lov å klistre noe på rutene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skru av sveiva så klart: haha :

 

Haha,er jo ikke verre enn det:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekka retningslinjer for periodisk kjøretøy kontroll, og der står det ingenting om farge på ruter.. Ergo, de har ikke noe med det.. Eneste er biltilsynet, mener det står noe i kjøretøyforskriftene om det... Skal sjekke...

 

Og til dere med for mange ekstralys, sett på lokk foran! Du kan ha så mange lykter du har plass til, men har du lokk foran de som ikke er lovlige "fungerer" de ikke...

 

Det hørtes interessant ut. Gi lyd når du har funnet ut noe ang. biltilsynet:)

Takk for hjelpen: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag 09:28

Kenneth Rekvik Har sjekka retningslinjer for periodisk kjøretøy kontroll, og der står det ingenting om farge på ruter.. Ergo, de har ikke noe med det.. Eneste er biltilsynet, mener det står noe i kjøretøyforskriftene om det... Skal sjekke...

 

 

 

Det skal sjekkes nøye om ruter som har noe med sikten å gjøre skal ikke være så slitt (ripete eller annet) eller annet som gjør at sikten blir dårligere. Dette gjelder ruter som har noe med synsfeltet å gjøre.

Har selv bestilt flere frontruter på eldre biler med veldig slitte frontruter. Og en eller to sideruter. Ganske vanlig anmerkning på eldre biler.

 

Men noe stort problem er det ikke. For på en eu kontroll skal egentlig ikke verkstedet legge seg bort i tonede ruter som er tonet med film. Men det hjelper å være føre var.

Ta en ringe runde og snakk litt med servicelederen så han er klar over problemet så slipper du å skru av vindusveiven.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,jeg får ta meg en ringerunde. Ordner seg forhåpentligvis.

Tusen takk for hjelpen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekka retningslinjer for periodisk kjøretøy kontroll, og der står det ingenting om farge på ruter.. Ergo, de har ikke noe med det.. Eneste er biltilsynet, mener det står noe i kjøretøyforskriftene om det... Skal sjekke...

Det er ulovlig, derfor skal ikke bilen EU-godkjennes, selv om det ikke står spesifikt i retningslinjene for PKK.

Det blir jo akkurat det samma som senkesett vel.. Det står ikke spesifikt i reglene for PKK at senking ikke er deres problem, men man skal ikke får det godkjent for det. :)

 

Kjøretøyforskriftene skal vel følges for de som tar PKK..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.