1990 Golf 2 1,8 90hk går dårlig!! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Når bilen er kald så går den bare på 3 syl. Vi trodde det var noe fysisk gåent inni topp/blokk for bytte av fordeler, plugger og pluggledning osv utgjorde ingen forskjell og vi bytta dermed motor i bilen. Vi måtte bruke om igjen forgasser, innsug og eksos manifold pluss alt annet utvendig på motoren for det følgte ikkje med den vi satte i. Bilen har fortsatt problemet, men det kjem seg når den blir varm. står bilen og går på tomgang ei stund så begynner den å fuske igjen.. har prøvd å bytte coil også. Det er bilen til dama mi det er snakk om, og ho bruker den i ukependling ca 15 mil, pluss til/fra jobb hver dag og er meget takknemlig for tips.. Forgasser som har gitt seg? Motor vi plukka ut var strøken innvendig, så vi kjøper nye pakninger til denne.. Tips hvor dette er billigst?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er nærliggende og tro at følgene deler kan være defekte:

 

Lambda sonden

Blå Temp sensor

 

 

disse forårsaker de symptomene du forteller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da blir deler shoppet i morra, og jeg poster videre her hvordan det går! Takk Dan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den går på 3 når den er kald og 4 når den er varm? har hatt samme problem på 80`n min.. skiftet pluggledninger og så forsvant problemer.. verdt å sjekke.. ikke den mest logiske løsningen men er mulig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har testa pluggledninger, plugger, fordeler, rotor og coil. ikke noe av det var feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er nærliggende og tro at følgene deler kan være defekte:

 

Lambda sonden

Blå Temp sensor

 

 

disse forårsaker de symptomene du forteller

 

Er det et standard svar fra deg eller? :) Jeg tror nemelig ikke at dette er problemet.

 

Steinar:

Sjekk om det er hull i slangen fra innsuget til br.kraft forsterkern.

Denne er kobla på innsugrøret til Syl.4 å kan forårsake at det trekkes falskluft og dermed vil den ikke gå på den sylideren. VELDIG vanlig problem på eldre golf.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var på nr 4 som den fuska på.. Takk for tipset! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det et standard svar fra deg eller? :) Jeg tror nemelig ikke at dette er problemet.

 

Steinar:

Sjekk om det er hull i slangen fra innsuget til br.kraft forsterkern.

Denne er kobla på innsugrøret til Syl.4 å kan forårsake at det trekkes falskluft og dermed vil den ikke gå på den sylideren. VELDIG vanlig problem på eldre golf.

 

 

i 80% av tilfellene hvor en bil med monojet går dårlig, så er det ofte pga lambda eller tempsensoren til "hjerna"

 

men selvsagt, kan være så mangt anna og da! slik som min nå f.eks... helt vill!

 

går på alle 4, men fjusker som en hjemme laga rakett! og der er alt av sensorer nytt.. plugger og pluggledninger, rotor, rotorhus, rotor lokk. coil, hallgiver.... bensinfilter .... fortsatt like ille! :)

 

 

gir litt f... ny motor er i anmarsj! 16v

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I påvente av penger til å kjøpe sensor og lambda har vi ikke fått gjort noe. Den slangen som var snakka om såg ganske ny ut, har sikkert nylig blitt bytta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lambda får du på biltema... universal.. funker helt fint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.