Anbefalte innlegg

Har byttet motor på min 90Q med 7A motor nå.

Fikk startet den i dag og da lyser oljelampa konstant.

Dårlig oljetrykk er det ikke da det ikke er anntydning til ventil tikk.

Lurer derfor på om det er en oljetrykksføler som er gåen ?

Oljetrykkmåleren i midtkonsollen står for det meste helt på null nå, men innimellom hopper den helt på topp altså over 5bar for så å dette ned til null igjen.

Har kikket gjennom ETOS nå men blir liksom ikke noe klokere.

Noen som vet hvilken giver/føler jeg bør bytte ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet hvilken oljetrykks føler som går til oljelampa og oljetrykksmåleren i midtkonsollen ?

Det sitter vel en oljetempføler nede på oljepumpa men den har vel ingen ting å si for jeg får utslag på oljetemp føleren i midtkonsollen når jeg skrur på tenningen.

Også sitter det to følere på venstersiden av blokka rett ved thermostathuset, en stor rund som det går to ledninger inn på og en liten en under som kun har en ledning.

Hvilke av disse er det som går til oljelampa ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetrykksgiveren (0.3 bar) som går til instrumentet er den med to stikkere på.Blå/svart ledning. Merket med WK. Den som går til oljetrykksmåleren er svart/hvit merket med G på samme giveren. Den enkle giveren(1.8 bar) ved siden av er grå/hvit ledning på.Den er til releet som gnåler hvis du har under 1.8 bar trykk under 2000 omdr.(eller var det 3000?: klø : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar oppigjen denne tråden jeg ettersom jeg ikke har fått fikset problemet enda.

Etter at jeg byttet motor i bilen min har oljetrykksmåleren i midtkonsollen stått på null og innimellom hoppet litt opp når turtallet kommer under ca800rpm. Og oljelampa lyser konstant.

Tok så en gammel oljetrykksføler fra den gammle motoren min, vet ikke om den fungerer som det skal ettersom nå så piper den når jeg kommer over 2200 rpm. Men oljelampa lyser ikke når den kommer under 2200rpm.

Er det denne føleren som er gåen eller er det noe annet som forårsaker dette problemet ?

Fant et bilde på forumet her som viser hvilken føler jeg snakker om.

http://forum.vwaudi-club.no/attachment.php?attachmentid=22693&stc=1&d=1123415404

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.