Anbefalte innlegg

Er den noen her som har brukt VAG-COM til å måle luftemengde til motoren (gruppe 2.4) på 1,8t 193 hk?

Målte min her om dagen, før rens maks ca. 120g/s, etter rens maks ca. 135g/s, fullgass 3. gir opp til ca. 6000 omdr.

Brukte VAG-SCOPE og trendet gruppe 2.

 

Jeg tror det fortsatt er for lite og vurderer å bytte den.

Men skulle gjerne vist om dette er korrekt eller ikke.

 

I tillegg har jeg lest av gruppe 32.2 på lambda regulation. Denne skal ligge mellom -10% og +10%. Hos meg ligger den nå på ca. +16%. Etter det jeg har lest meg til så vil dette si at motoren går på for mager blanding. Noe som igjen vil si at motoren får mer luft enn det lmm måler.

 

Mvh

O.G.Bjørk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg hadde rundt 160g/s på min når jeg hadde rundt 200hk

120g/s er ca rett om bilen er orginal

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den noen her som har brukt VAG-COM til å måle luftemengde til motoren (gruppe 2.4) på 1,8t 193 hk?

Målte min her om dagen, før rens maks ca. 120g/s, etter rens maks ca. 135g/s, fullgass 3. gir opp til ca. 6000 omdr.

Brukte VAG-SCOPE og trendet gruppe 2.

 

Jeg tror det fortsatt er for lite og vurderer å bytte den.

Men skulle gjerne vist om dette er korrekt eller ikke.

 

I tillegg har jeg lest av gruppe 32.2 på lambda regulation. Denne skal ligge mellom -10% og +10%. Hos meg ligger den nå på ca. +16%. Etter det jeg har lest meg til så vil dette si at motoren går på for mager blanding. Noe som igjen vil si at motoren får mer luft enn det lmm måler.

 

Mvh

O.G.Bjørk

 

 

det med lambda verdiene dine, veit ikke svaret på hva det skal være, men på min leser jeg av rundt samme - 10 -17 men den er riktig på bredbånds lambda måleren. har honsester steg 4 eller noe k04 oppsett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.