Hvordan justere tankmåler?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Finnes det en måte å justere tankmåleren på min audi s2? Nå viser den ca 10liter for lite, vet det finnes en måte å justerer den slik at den viser rett... men hvordan?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På B3 og B4-instrumentene er det en "pinne" tilsvarende den til å nulle tripptelleren som er til å justere tankmåleren med. Den sitter like nedenfor tankmåleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den har jeg sett, men hvordan gjør jeg det med den? Skal den dras ut og vris feks mot høyre eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg ikke husker helt feil må du dra den helt ut/vekk og så justere på skruen innenfor med en lang tynn flattrekker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, skal fylle full tank i morra og justere i vei:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke noe lurt å justere på full tank? Da er det ikke sikkert den er nøyaktig i den andre enden av skalaen, slik at du opplever å ha tom tank når måleren sier at du skulle ha 10 liter igjen.

 

Min bil er slik, den viser ikke full tank, derimot er den nøyaktig når det nærmer seg tomt. Mye bedre sånn syns jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på her med et spm. jeg!

Har ikke audi 80\90\s2 noen form for bensinlampe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ingen varsellampe som sier i fra når det er nesten tomt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å justere den nå, får sjekke hvordan det går. Er egentlig ikke så farlig, men uansett så pleier jeg å fylle når det er ca 25 liter igjen uansett. Men det er jo så surt å bruke 600kr på bensin og se at den fordømte måleren fortsatt ikke viser full

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2 har varsel med både lys og lyd i kjørekomputeren når det minker på bensinen.Min kommer ihvertfall opp med ett beninpumpe tegn og alarm når jeg kjøre litt for langt uten å fylle.Kan kjøre noen få mil etter dette,men da er det tomt ja.

 

Hvordan man justerer mener jeg å ha lest på S2 Central engang.Fant den forresten, se her: http://s2central.net/main_frame.html

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.