Startsperreproblem på Audi

Anbefalte innlegg

Da har startsperra mi slått seg vrang gitt, har egentlig venta på det siden den har juksa litt helt siden jeg kjøpte bilen. Men blir jo like forbanna uansett :)

Nå får jeg ikke starta bilen, den starter bare i 2sek også dør ut. Har fått tips om den "leseringen" som sitter rundt tenningslåsen, dårlige ledningsforbindelser. MEN det som er rart, er at uansett om jeg drar ut nøkkelen får bilen strøm, altså som om tenningen er på..?

Noen som har noen tips/erfaringer? Bilen det gjelder er en 1994mod Audi S2, med org startsperre av den typen som "leser" nøkkelen.

MVH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hender at den elektriske bryteren på tenningslåsen ryker, for å ta den av tror eg du må ta ut instrumentet, skruene som bryteren er festa med er blombert med noe gørr som du må pirke/skrape bort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hender at den elektriske bryteren på tenningslåsen ryker, for å ta den av tror eg du må ta ut instrumentet, skruene som bryteren er festa med er blombert med noe gørr som du må pirke/skrape bort.

Ta ut hvilket instrument? Den bryteren sitter den på tenningslåsen eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har startsperra mi slått seg vrang gitt, har egentlig venta på det siden den har juksa litt helt siden jeg kjøpte bilen. Men blir jo like forbanna uansett :)

Nå får jeg ikke starta bilen, den starter bare i 2sek også dør ut. Har fått tips om den "leseringen" som sitter rundt tenningslåsen, dårlige ledningsforbindelser. MEN det som er rart, er at uansett om jeg drar ut nøkkelen får bilen strøm, altså som om tenningen er på..?

Noen som har noen tips/erfaringer? Bilen det gjelder er en 1994mod Audi S2, med org startsperre av den typen som "leser" nøkkelen.

MVH

Er en egen ledning på lesespola til startsperra, så uavhenging om denne er dårlig så får instrument og etc strøm :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg demontert bilen litt, litt av et virrvarr under der :)

Det jeg gjorde først i dag var å nappe ut en og en sikring, og når vi kom til sikring 12 fremme i motorrommet som er merket med "Kombiinstrument, Multifunktionsgeber, Rückfahrleuchten, A4-Automatik, GRA, Bordcomputer, man. Verdeck, Airbag Warnleuchte". Skjønner ikke et kvekk tysk men kan ikke se at noe av dette er til startsperra? For når vi nappa ut den så starta bilen, og jeg fikk kjørt den til verkstedet. Men mye instrumenteringen virka ikke helt som den skulle da.

Skulle kanskje tatt en diagnose-test, men har ikke fått kabelen min ennå..

Nå fungerer bilen som den skal noen ganger, men så plutselig får den samma problemet igjen som i går...

Noen som skjønner noe av dette? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på at det bare er å nappe sikring til startsperra :)

Men uansett så er det ett sånn sporadisk problem. Anbefaler deg å ta den service på de nevnte stikkerne ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

høres ut som det er lesespolen til startsperra ja. Måtte bytte på min 96 A4 2,6Quattro. Feilen var sporadisk og oppstod "bare" når jeg var på hytta eller på andre måter langt unna et Audi-verskted. Antar det startsperre-lampa (nøkkel) lyser når dette skjer... Bytt spole og kod nøklene på nytt er mitt tips.

Bent

Da har jeg demontert bilen litt, litt av et virrvarr under der :)

Det jeg gjorde først i dag var å nappe ut en og en sikring, og når vi kom til sikring 12 fremme i motorrommet som er merket med "Kombiinstrument, Multifunktionsgeber, Rückfahrleuchten, A4-Automatik, GRA, Bordcomputer, man. Verdeck, Airbag Warnleuchte". Skjønner ikke et kvekk tysk men kan ikke se at noe av dette er til startsperra? For når vi nappa ut den så starta bilen, og jeg fikk kjørt den til verkstedet. Men mye instrumenteringen virka ikke helt som den skulle da.

Skulle kanskje tatt en diagnose-test, men har ikke fått kabelen min ennå..

Nå fungerer bilen som den skal noen ganger, men så plutselig får den samma problemet igjen som i går...

Noen som skjønner noe av dette? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

høres ut som det er lesespolen til startsperra ja. Måtte bytte på min 96 A4 2,6Quattro. Feilen var sporadisk og oppstod "bare" når jeg var på hytta eller på andre måter langt unna et Audi-verskted. Antar det startsperre-lampa (nøkkel) lyser når dette skjer... Bytt spole og kod nøklene på nytt er mitt tips.

Bent

Hvis du har lest hele tråden, har du fått med deg at 98% av oss andre med dette problemet har sluppet unna med å modifiserer ledningen til lesespolen. Det er vel verdt å prøve første? ;)

Spole og nøkler er dyrt! Spesielt om det ikke trengs!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.