4 hjulskontroll etter 5 mm justering?

Anbefalte innlegg

Senka bilen min, og fulgte opp med 4 hjulskontroll. Det jeg glemte, var å teste med folk i bilen... : dum :

Høyre framhjul tar i skjermen ved 2 stk i bilen under litt fart/sving.

Det jeg lurer på, er om jeg må ha ny kontroll hvis jeg hever bilen noen mm kun framme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neppe. Da den ble justert må man regne med at den ble justert til noenlunde midt i toleranseområdet. Altså vil man da ha litt å gå på begge veier mht. antall grader for de forskjellige vinklene.

 

Tror uansett ikke noen få mm vil utgjøre så mye fra eller til.

 

En annen ting som jeg har tenkt litt på ang dette er: Hva med Allroad. Den heves og senkes via luftfjæring og der må man jo ikke ha kontroll for hver gang. Hadde blitt slitsomt/kostbart det : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av poenget med en del moderne hjuloppheng er vel at hjulvinklene ikke skal forandre seg i fjæringsbevegelsen, regner med det er sånn på Allroad..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av poenget med en del moderne hjuloppheng er vel at hjulvinklene ikke skal forandre seg i fjæringsbevegelsen, regner med det er sånn på Allroad..

 

Kan nok stemme det ja. Mener å ha hørt noe om at det var mye derfor de lagde multilink forstillinga. Full kontakt mellom dekk og underlag uavhengig av last, fjæring osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! Da veit jeg hvem jeg kan legge skylda på om dekka skulle bli slitt skeivt... ;) Er bare ut å skru da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.