#1 Skrevet April 17, 2006 hva mener folk om det??? ser til stadighet folk som skriver at bilen aldri har vært maskinvasket. men blir lakken dårligere på grunn av det????? har hatt to helt nye biler og kan ikke se at lakken er blit noe dårligere for det og jeg har alltid vasket den i maskin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2006 sålenge du holder deg unna de forbanna børstene så er vel ikke maskinvask så ille..Men HOLDE DEG UNNA BØRSTER! Håndvask gir litt bedre touch og litt mere personlig preg på det da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2006 Har alltid HÅNDVASKET bilene mine.. Er rett og slett "redd" for dessa maskinene... Har sett flere ganger der maskinene røsker vekk takbokser, og tar felg-vask mitt på døra... Bilene mine skal vertfall aldri inni dessa maskinvaskeriene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2006 Til nød om jeg skulle ha dårlig tid eller rett og slett ikke ha ork til å ta en hånd vask så tar jeg en børsteløs vask hos den lokale hydro texacoen her. Tror det er de med mest pålitelige vaskemaskinen i området her. MEN dette er høyst skjeldent det skjer. Håndvask resultatet blir så mye ber og ikke minst så er det koselig en fin dag å stå ute å vaske bilen. Kanskje kjøre bilen til naboen og vaske sammen. sosialt ihvertfall. Jeg stemmer FOR håndvask. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2006 greit dette men er det noen gang bevist at børstene øddelegger lakken??? stiller jeg opp min bil mot en som ikke er vasket i maskin kan noen da se forskjell???? jeg tror ikke det. får man noe mer igjen når man selger den ikke er vasket i maskin?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2006 Det spørs om man har brukt børster, fatteren hadde en Passat 99mod, vaske den aldri med maskin. Denne bilen er det noen av på markede, men han fikk solgt sin ganske fort fordi den var velidig fin i lakken, som er et resultat i at den ikke var vasket med børste eller maskin. Jeg kommer aldri til å la min a3 se en maskinbørse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2006 Synets de SELVVASK greiene er fine jeg.. Har ikke brukt børster på bilen min, men man kan se at det har blitt gjort tidligere.. Skal inn til oslo å få tatt en skikkelig lakkrens m\rubbing nå snart.. Etter det blir det vel for det meste selvvask eller vask hjemme.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 17, 2006 Har hatt et par biler som har vært vasket mye i maskin og det syntes..tro meg! Når man har polert bilen og skal ha den fin så ser du alle maskin ripene i rundinger etter de forbanna børstene.. BØRSTER=NEI! Handvask= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2006 Jeg vasker med børste hele vinteren gjennom. Det som sliter mere på lakken er når man har en møkkete bil som man feier ren for snø. De moderne vaskemaskinene bruker en nyere type børster som ikke sliter nevneverdig på lakken. Det som er den store forskjellen er hvos flinke bensinstasjonene er til å renholde maskinen sin. Enkelte stasjoner renser børstene en gang i uken (spesielt rensemiddel og bruk av høytrykkspyler) mens andre vasker aldri. De som aldri vasker maskinene får dermed også skitne børster som igjen kan skade lakken på bilen din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 17, 2006 på shellen her så er det gummilisser eller hva jeg skal kalle det på vaskemaskinen.. åssen skal gummi klare å ripe opp lakken? skjønner ikke åssen den skal klare å lage disse berømte rundingene med riper heller. skulle i tilfelle vært rette streker. rundingene kommer vel heller av vask med svamp hvor man står og gnir rundt og rundt? heh.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 17, 2006 Problemet ligger i det som blir nevnt over her at flere vaskemaskiner ikke får nødvendig vedlikehold og vask. I tillegg blir det benyttet mye ekstra avfetting(bileiere som sprayer på før bilen kjøres inn) og det ødelegger pusseskinnbørstene(gjør at skitt fester seg til børstene). En børstemaskin kan muligens vaske bilen ripefritt, men hvordan kan man vite om børstene ikke har fått avfetting på seg eller er skitne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 17, 2006 Har hatt et par biler som har vært vasket mye i maskin og det syntes..tro meg! Når man har polert bilen og skal ha den fin så ser du alle maskin ripene i rundinger etter de forbanna børstene..BØRSTER=NEI! Handvask= Ser du ikke har følgt med da du vaska bilen i maskin. Hvis du tror en børste kan lage runde riper er du litt ute å sykler. Skal en maskin i det hele tatt klare å lage riper så er de langsgående!!! Og hvor mange biler ser du med disse ripene??? De runde ripene kommer etter boning og rubbing som ikke er gjort skikkelig. Eventuelt noen som ikke vasker godt nok for hånd. bruker mye vann! Jeg jobber selv på bensinstasjon, og vi har en moderne vaskehall. Børstene vi har er skånsomme. De er av en type gummi. Er ikke helt sikker hva. På en gullvask som det heter, så går den først over med høyttrykk for å få av all dritten, for så å ta alt det som skikkelig henger med børstene... Jeg kjører bilen min i vask hele vinteren, da jeg syns det er kaldt å stå ute å vaske, og du kan ikke se forskjell på min, og en som bare er vaska for hånd! Det er litt mer enn bare maskinen som spiller inn her... En som bare vasker i maskin, hvor mange ganger i løpet av året tror du den personen f.eks boner bilen??? Sjeldent vil nå jeg tro... Til dere som tror en børsteløs vask er så veldig skånsom så er ikke alltid det tilfellet. De bruker som regel veldig sterke avfettingsmidler som er mye farligere for lakken enn børstene... Sikkert mange som er uenige med meg her, men bare måtte få det ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 17, 2006 Dere som mener at børster ikke lager vaskeriper: hvorfor ser da som regel alle taxibiler helt jævlige ut i solskinn? Det er jo helt klart vaskeriper etter maskinvask..? Jeg selv har aldri kjørt bilen igjennom en vaskehall, bruker alltid selvvasken på Statoil, møkka renner av med litt høytrykk å såpe når bilen er lakk konservert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 17, 2006 Det ligger jo en guide angående bilvasking på hovedsiden... http://www.vwaudi-club.no/?s=viewGuide&GuideID=37 Jeg for min del bruker TurtleVask maskinvask hos Hydro Texaco hele vintern, og passer på å vaske bilen såpass ofte at salt og dritt ikke får satt seg skikkelig. Om sommern er det håndvask med varmt vann, svamp og pusseskinn som gjelder ca 2 av 3 ganger. Blir TurtleVask hvis jeg har dårlig tid eller er ute på tur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 17, 2006 Det ligger jo en guide angående bilvasking på hovedsiden...http://www.vwaudi-club.no/?s=viewGuide&GuideID=37 Jeg for min del bruker TurtleVask maskinvask hos Hydro Texaco hele vintern, og passer på å vaske bilen såpass ofte at salt og dritt ikke får satt seg skikkelig. Om sommern er det håndvask med varmt vann, svamp og pusseskinn som gjelder ca 2 av 3 ganger. Blir TurtleVask hvis jeg har dårlig tid eller er ute på tur. Er helt enig her... Vasker du hos noen som har en god maskin så lager ikke dette riper. Vil nesten si at enkelte børstevask er mer skånsom enn om du er litt slurvete med håndvask... Tenk all dritten som setter seg i svampen. Jeg har som sagt vaska mye bil i maskin, og du kan ikke se på mine biler at de er vaska i maskin! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 17, 2006 det jeg er ute etter er om argumetet som står i salgannonser om at bilen ikke er vasket i maskin holder?? får man mer for bilen da????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 17, 2006 Vil nok ikke tro at du vil få så mye mer for bilen, men det er nok lettere å selge bilen, og få det du forlanger, da lakken sikkert er litt finere. Vil presisere at dette, etter min menig, ikke er pga at den aldrig har vert i maskin, men pga at eier tar mer vare på bilen... En som vasker for hånd, boner kanskje bilen to ganger i året osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 17, 2006 men, for å sette det litt på spissen.. hvordan kan du være sikker på at han aldri har kjørt den i en maskin.. og er det bare han som er eier av bilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 18, 2006 uansett: DU FÅR ALDRI BILEN MIN I MASKIN! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 18, 2006 Skjønner ikke at maskin er ett valg som noen vurderer i det hele tatt. Hvis man er så sløv at man ikke gidder å vaske bilen for hånd selv, så sett den hos bilpleie firmaer da. For kun håndvask hos dem koster jo mindre enn gullvask på statoil liksom. Så maskin kommer aldri jeg til å kjøre inn i!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 18, 2006 Skjønner ikke at maskin er ett valg som noen vurderer i det hele tatt. Hvis man er så sløv at man ikke gidder å vaske bilen for hånd selv, så sett den hos bilpleie firmaer da. For kun håndvask hos dem koster jo mindre enn gullvask på statoil liksom. Så maskin kommer aldri jeg til å kjøre inn i!! :klapp Bra;) Jeg jobber på bilpleiesenter og ser effekten av maskin-vask..så jeg vet hva jeg snakker om. Maskinvask= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 18, 2006 :klapp Bra;)Jeg jobber på bilpleiesenter og ser effekten av maskin-vask..så jeg vet hva jeg snakker om. Maskinvask= Da ser du også sikkert effekten av at folk har hørt på slikt kort-tenkt bransjevås og satt i gang med håndvask uten å kunne dette også vel .... Det er like mange som ødelegger lakken sin pga lite kunnskap om selvask også. Det er ikke rent sjelden man ser folk i nabobåsen på et selvaskeanlegg med en bil dekket med ett tykt lag med sand og gjørme, gå rett på med svampen. De gnir jo sand og skitt rett ned i lakken, så du omtrent kan høre klarlakken skrike av smerte. Så for slike folk - vanlige bileiere m.a.o. - er maskinvask ofte et bedre alternativ. (Har også jobbet som bilklargjører i gamle dager ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...