Bremseproblemer på golf 2 med abs/elektrisk bremsekraftforsterker

Anbefalte innlegg

Holder på å bytte til stålomspunnede bremse slanger på golfen min og er ferdig bak og skal lufte.. men selv om jeg skrur ut lufte nippelen på caliperene bak så er pedalen like stein hard som vanlig!

 

skru jeg ut en lufte nippel foran så kan jeg pumpe ut væske..

 

Tenkte da at det muligens var lasteventilen som var problemet her..

derfor skrudde jeg ut det bremserøret som kommer fra bremseenheten foran foran for å se om det kom væske ut da.. men ikke noe...

 

Er det noe speielt med golfer med slik elektronisk bremsekraftforsterker/abs?

 

Siden jeg ikke har motor i bilen så kan jeg ikke skru den på for vakum eller strøm..

 

noen tips i alt dette? bilen har stått i 1 år, hva kan være gale

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min G60...Luftet med motoren igang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du hadde og abs/elektrisk bremsekraftforsterker?

 

så løsningen blir å lufte med motor igang?

 

men hvordan virker denne elektrisk bremsekraftforsterker? går den på strøm? altså muligheter for å bare sette i batteriet og vri om tenningen for at den skal fungere?

 

men hvorfor hjalp det å lufte med motoren igang? er det noen ventiler eller noen som trenger strøm eller noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hadde ABS, tror det har med ABS funksjonen å gjøre siden man må lufte med motoren igang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

passer jeg egentlig ganske dårlig :D i og med at det tar noen måneder før motor er på plass :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.