Spørsmål ang FK coilovers

Anbefalte innlegg

Står pr i dag FK Silverline Plus på bilen.

 

Hvis jeg skrur dette til topps, står bilen i orginalhøyde da? Eller?

Står vel strengt tatt i TUV-papirene, men der står det så utrolig mye mer også :P Trengs det noe gunstig verktøy for å justere de?

 

I tillegg så føles bilen ganske slapp ut, hvordan er det å få tak i kun dempere til dette settet? Eventuelt dempere fra ett X-sett, så får jeg justering på hardhet i tillegg..

 

Noen meninger? Og super hvis noen vet hvor mye bilen blir senka/heva på topp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et silverline sett på Touran'en.. på denne så senker det sikkert 5-6 cm i forhold til normalt når settet står på det høyeste.. bak kan jeg da skru ned ca 5 cm, og foran 8-9 (Bak senker du jo selve fjærskåla, så 1 cm ned blir 1 cm lavere bil, foran "forspenner" du jo egentlig bare fjæra om du skrur sammens, så 1 cm blir ikke nødvendigvis 1 cm lavere bil... men greier å skru den lavere foran enn bak da..)

Angående dempere vet jeg ikke, men vil jo tro at det går ann å bytte dem ut på lik linje med andre sett.

 

vet ikke hvor mye svar dette ga for deg som har A4 da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et silverline sett på Touran'en.. på denne så senker det sikkert 5-6 cm i forhold til normalt når settet står på det høyeste.. bak kan jeg da skru ned ca 5 cm, og foran 8-9 (Bak senker du jo selve fjærskåla, så 1 cm ned blir 1 cm lavere bil, foran "forspenner" du jo egentlig bare fjæra om du skrur sammens, så 1 cm blir ikke nødvendigvis 1 cm lavere bil... men greier å skru den lavere foran enn bak da..)

Angående dempere vet jeg ikke, men vil jo tro at det går ann å bytte dem ut på lik linje med andre sett.

 

vet ikke hvor mye svar dette ga for deg som har A4 da..

Der sa du noe.. Tenkte å måle hvor mange mm forspennet var skrudd opp, for å finne ut nøyaktig hvor mye den er senka.. Men det går jo ikke : bh :

Så det er ikke likt bak? Har ikke sett der enda.. Har aldri sett på bakstillinga på denne bilen i hele tatt egentlig.

 

Fikk ånden litt over meg i dag, og spylte av og vaska for å se hvordan det sto til. Masse fine gjenger, og mange cm og gå på :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjell bak på touran da.. den har liksom demper for seg, og fjær for seg.. hvordan det er på Audi vet jeg ikke..

Bak på touran, så er liksom fjærfestet gjenget ned i bærebruene, og en flytter hele nedre fjærfeste opp og ned, så du strammer ikke fjæra... om du skjønner..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.