Anbefalte innlegg

Hei

Satt på sommerfelgene på min s2 coupe i dag. De har dimensjonene 9,5*18 et 32 og det står på bridgestone potenza s03 255-35-18. Sliter med at det subber i innerskjermen i dumper. Er det noe jeg må leve med, eller finnes det en måte å få disse lenger ut. Det er alts det i plastikk jeg snakker om. Hva befinner seg bak disse`? Kan jeg kjøre uten? Vil det være noe farlig om det blir slitt hull?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Satt på sommerfelgene på min s2 coupe i dag. De har dimensjonene 9,5*18 et 32 og det står på bridgestone potenza s03 255-35-18. Sliter med at det subber i innerskjermen i dumper. Er det noe jeg må leve med, eller finnes det en måte å få disse lenger ut. Det er alts det i plastikk jeg snakker om. Hva befinner seg bak disse`? Kan jeg kjøre uten? Vil det være noe farlig om det blir slitt hull?

da blir jo alernativet ditt å space dem ut da.. men, at det sliter hull i innerskjermen er nødvendig vis ikke noe stort problem.. bare at det kommer en del mere møkk og drit under panseret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da blir jo alernativet ditt å space dem ut da.. men, at det sliter hull i innerskjermen er nødvendig vis ikke noe stort problem.. bare at det kommer en del mere møkk og drit under panseret.

Er jo mere enn den plastikk-innerskjermen mellom motorrom og hjul da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru av hjula og se hvor det subber. Varm dette området i innerskjermen med varmluftpistol og "strekk" det litt slik at det blir større plass.

Forutsetter da at det faktisk er plass på baksiden så klart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og når du har gjort det kan du ta BILDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

enda ikke sett bilder av doningen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det er nok ingenting å gjøre med. Du må nok selge felgene til meg ;) Eneste løsningen : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bak det subber, og det subber liksom ut mot skjemen, så da må jeg evt dreie av noen mm på felgen: bh : Er mest bak, foran subber det litt, men bare når jeg svinger og det er litt dumpete samtidig.

Nei felga skal nok ikke selges, ble så utrolig pent på bilen. Legger ut noen bilder etterpå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har 255 dekk, så kan du vel kanskje prøve å gjøre noe med det.. Bytte til 235 f.eks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil jeg jo få forskjellig strekk foran og bak, da bakfelga mine er bredere enn forfelga... og det ser vel litt teit ut eller?

Legger ved noen bilder som forespurt tidligere i tråden

DSC00079.jpg

DSC00081.jpg

DSC00080.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil ivertfall, med artig skiltnr. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo takk, artig nr ja.. må bare få på porsche merker nå så: flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

utrolig pen bil frank.. synd du kom så seint for da kunne vi tatt en titt.. noen planer videre eller???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har masse planer, skal prøve å holde den clean da, skal i allefall ha rs2 speil asap, blir litt mer motor snart også. Rs2 grenrør og 7a kammer for å prøve å få ned spool up tiden på turboen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil jeg jo få forskjellig strekk foran og bak, da bakfelga mine er bredere enn forfelga... og det ser vel litt teit ut eller?

Synes ikke så godt at dekket er strukket litt mer bak enn foran så lenge bilen er såpass lav som din.

Legger ved et halvbra bilde av Falken FK451 225/40 18 dekk på 9,5x18 felg, gikk ganske greit det. Så går an å sette på smalere dekk bak selv om det er gromt med 255/35 selvsagt.

Hjul Runar Kopps Passat web 2.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm nå ble jeg veldig i tvil. Så man vil ikke se så veldig forskjell på strekket foran kontra bak når felgen foran er 8,5 og bakfelgen er 9,5? Foran har jeg 225-40-18

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oh-la-la, det så rimelig heftig ut ja! :tilber:

Men ser jo ut som du har litt plass å gå på utover, så kanskje du kunne blitt kvitt subbinga med å space ut bare bittelitt? 5mm på hver side f.eks, gjør kanskje den lille forskjellen som trengs, uten at det ser dumt ut.

Just my 50 øre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er utover det subber, på baksiden er det plass nok

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg som du selv er inne på dreie av noen mm på felgen, ev dreie av på bremsskiva hvis det er mulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville heller valset litt enn å begynne å dreie av felgene!!! Kan fort bli dyrt det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdaterer tråden litt jeg med litt bilder, tror jeg får valse litt og statse på stivere dempere

DSC00087.jpg

DSC00085.jpg

men det ser steike tøfft ut da!

DSC00083.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det ser helt sjef ut jeg Frank A. ! Skal lete lenge for å finne felger som sitter bedre på den bilen enn de du har, absolutt en av de aller peneste felgene du kan sette på en coupe mener nå jeg. Men, det er vel ganske så liten tvil om at det må valses litt der ja, hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frank A:

Syns det ser ut som du kunne hatt en god del mer strekk på dekka dine jeg...

Meget mulig du slipper subbing, valsing, lakking osv da....??

Hvilke dim har du på felg/dekk..??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt offtopic men..

Hvor mye senk har du egentlig : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min Competition kjører jeg 8x18 et25 med 225/40-18, og det er på håret att det går.. På kraftige humper og vekt bak subber min også i innerskjermen.

Vet ikke om det er samme plass på sedan og coupe jeg men.

DSC00324.JPG

DSC00321.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for positive tilbakemeldinger.

Men med mindre dekk dimensjon ville det blitt strekt mye mer bak enn foran fordi jeg er bundet til å ha samme rulleomkrets på alle 4 hjul grunnet quattro.

Hvor mye bilen er senket vet jeg ikke, men skal være hr 40mm.

Tenkte å handle inn gule koni sånn til å begynne med og regner med å valse til neste uke.

Prøvde sånn bump stops greier fra biltema i dag, og det hjalp faktisk, har ikke subbet en eneste gang etter det, så jeg tror at mye av mitt problem vil være løst med demperbytte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.