#1 Skrevet April 17, 2006 Hørte i dag at det har kommet en skranglelyd fra eksosanlegget, høres ut som det kommer fra den ene katalysatoren. Tror ikke den ligger inntil noe som kan lage lyd. Kan det være innmaten i katten som lager lyd eller....? Bilen er en 93 S4 2,2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2006 Mest sannsynlig innmaten som har løsnet ja. Kan si det 99% sikkert! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2006 Var sånn skranglelyd i eksosen på bilen min å. Tok det ned i går å tømte det på huet å vips,der kom deler av innmaten til katalysatoren ut gitt..... Så det er nok det samme til deg å tenker jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2006 Javist, takker for svar, får prøve å riste ut noen løse deler da. Er det skadelig å kjøre med defekt kat eller....? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2006 Anbefaler deg å gjøre noe med det rimelig kjapt da bitene kan legge seg på tvers å tette eksosen din. Da vil bilen din gå som ei bøtte med sirup og det sier seg selv at det ikke er bra når eksosen er tett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2006 Det samme skjedde med den ene katalysatoren min! Bilen gikk som en høne, når det ble litt turtall.. er vel ikke helt bra å kjøre med, da det blir potte tett der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2006 Er det sånn dure lyd så den høres nesten ut som den har effektanlegg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 17, 2006 Det samme skjedde med den ene katalysatoren min! Bilen gikk som en høne, når det ble litt turtall.. er vel ikke helt bra å kjøre med, da det blir potte tett der har litt rakling under min bil, spesielt visst den er kald. lurer på om det er katen på min også som er gåen da.. hm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2006 Er det sånn dure lyd så den høres nesten ut som den har effektanlegg? Nei, er ikke den lyden. Er en slags rakle skragle lyd hvis du skjønner Noen som vet prisen på en ny katt da, sikkert ikke billig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 18, 2006 har litt rakling under min bil, spesielt visst den er kald. lurer på om det er katen på min også som er gåen da.. hm Kan godt være den ja! Du kan jo jekke opp bilen å sjekke om katen har fått noen skader/bulker på utsiden..da kan det hende innmaten har løsnet! Går den noe særlig dårligere a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 25, 2006 hm da har jeg fått ut innmaten av skranglekattene. ble jo helt jævli stygg lyd nå noen tips til hvordan jeg får bedre lyd ? hva med å kutte ut kattene helt og bare ha rette rør ? er nesten litt desperat nå, bilen høres ut som en opel vectra ellerno: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...