1,9 TDI som mister kraften...

Anbefalte innlegg

Hva som er galt når en 1,9 TDI plutselig mister kraften, bare såvidt at det drar framover og rykker litt? Stoppes bilen og tenningen slåes av og startes igjen er den helt fin, men det kommer igjen etter en stund.

 

Monterte åpent filter for en mnd siden, ellers er ikke noe blitt tuklet med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette som pleier og være LMM`n da som har tatt kvelden??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette som pleier og være LMM`n da som har tatt kvelden??

Virker hvertfall som folk flest mener at LMM tar kvelden ved montering av åpent luftfilter, spesielt de som er innsatt med olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker hvertfall som folk flest mener at LMM tar kvelden ved montering av åpent luftfilter, spesielt de som er innsatt med olje.

 

Virker som lmm er defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enten er det LMM som lurer deg, eller så er det wastegate/ladetrykksregulering som fusker, dvs at den lader for mye så stenges det en lite spjeld som sitter i innsuget. en kompis av meg hadde samme problemet og der ble det byttet turbo....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på min 1997 a4 1,9 tdi...Problemet der var at skovlene inne i turboen som er variable avhengig av turbotrykk var kokset i gjenn..da er det ingenting annet som funker enn å bytte turbo..

Turboen lader for mye trykk og motoren går i sikkerhetsmodus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på min 1997 a4 1,9 tdi...Problemet der var at skovlene inne i turboen som er variable avhengig av turbotrykk var kokset i gjenn..da er det ingenting annet som funker enn å bytte turbo..

Turboen lader for mye trykk og motoren går i sikkerhetsmodus.

 

 

Enten det eller at magnetventil N-75 for turbotrykksregulering fusker. Søk på magnetventil eller N-75 så finner du MANGE tråder om dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg fikk og opp en kode om den ventilen, men det var som sagt turboen som var defekt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg fikk og opp en kode om den ventilen, men det var som sagt turboen som var defekt..

 

Koden lyder omtrent slik: Manifoldtrykk reguleringsgrense overskredet/underskredet. Pluss et eller annet feilnummer jeg ikke husker.

 

Kan også være at du faktisk får opp feil på N-75

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.