Hvordan justere tankmåler type 44??

Anbefalte innlegg

Jeg bytter for en stund siden bensinpumpe i bilen min, etter det virket ikke tankmåleren som den skulle, jeg tok det opp og sjekket at det sto riktig, å satte det ned igjen, virket fortsatt ikke!! hvordan justerer jeg eller fikser dette? er jo rart vis det skulle ha blitt ødelagt?? er jo bare en dupp på en pinne..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan virker den ikke?

Står tankmåleren på bunn, eller går den opp litt?

Har du bøyd staget til flottøren kanskje?

For å justere inn bensinmåleren skal du fylle nøyaktig 12 liter bensin på tanken og justere på justeringsskruen under måleren til viseren står på den siste røde streken (mot halv tank, ikke mot tom).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan virker den ikke?

Står tankmåleren på bunn, eller går den opp litt?

Har du bøyd staget til flottøren kanskje?

For å justere inn bensinmåleren skal du fylle nøyaktig 12 liter bensin på tanken og justere på justeringsskruen under måleren til viseren står på den siste røde streken (mot halv tank, ikke mot tom).

 

 

vis jeg fyller full tank eller halv osv, så går den litt opp, ellers så står den bare på den røde streken du prater om.. hmm hvordan ser jeg om det er bøyd? det går inntil den føleren vis det er det du tenker på? men hvordan kommer jeg til den lille skruen? må jeg ta av glasset foran speedometeret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen liten skrue på speedometeret mitt, iallefall ikke foran.. er det bak du mener?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen liten skrue på speedometeret mitt, iallefall ikke foran.. er det bak du mener?

 

Nå greier jeg ikke å finne et godt bilde av pre facelift instrumentpanelet til typ44, men jeg mener det skal være en plastplugg som går i ett med glasset som må taes ut (rett under måleren). Deretter bruker du en lang unbracobøkkel i hullet for å justere bensinnåla.

Det kan tenkes at hukommelsen ikke er helt oppdekt her, og at instrumentpanelet måtte taes ut for justering. Kan du ta et bilde av området rundt bensinmåleren og legge ut, så ser jeg det med det samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er det nærmeste jeg kommer akkurat nå iallefall..

Innvendig 07 (Medium).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt over at det var forskjell på audi 100 og 200 instrumentpanelet, men det ser jeg jo nå at det er. Du må nok ut med instrumentpanelet for å justere måleren, justeringsskruen kommer vel mest sannsynlig til fra undersiden/baksiden.

I og med at min Audi 100 + 200 Haynes bok i realiteten er en Audi 100 bok med potensielt noen få setninger ekstra om at 200 må "lämnas Audiverkstaden" : bråk : så har jeg ikke noe nærmere beskrivelse til deg. Du kan jo ta ut panelet og ta noen nye bilder under/bak rundt bensinmåleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.