Anbefalte innlegg

Hei ! Lurer på hvordan man renser LMM i K-Jet systemet? Må bensin fordeleren av ? Har lest her på forumet en plass at man kan spraye en blanding av forgasser og dyse rens i luft intaket med motoren i gang. Er det sant ? Synes at LMM på nyere biler ser mye enklere ut å rense......: klø :

 

 

Noen med erfaringer rundt dette ??

 

 

PS Har prøvd å rense bare opp på lmm platen forsiktig med ren fille og crc....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dytt opp plata fra undersiden så langt det går. Så bruker du et papir med noe rensende væske og tørker av så godt du kan. Noe mer enn det tror jeg ikke det er vits å rense heller, hovedsaken her er jo at metallplata er fri for dritt slik at den ikke tynges unødvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nettop det jeg også har tenkt men....den plata skal ha fri bevegelse ifg. Haynes. Det er vel en slags "gjenge" system:o som kan bli treg hvis den blir møkkete. Tenker evt på rengjøring av den.

Blir vel prøving og feiling som vanlig tenker jeg....:P

 

Edit: skriver rotete vet du...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er inni selve fordeleren det største problemet med dritt ligger. Det er små kanaler her som tetter seg. Innsprøytningsrens du har på tanken kan nok hjelpe litt, men har du store problemer med ujevn spredning og har prøvd å bytte dyser så er nok et bytte av lmm lurt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er inni selve fordeleren det største problemet med dritt ligger. Det er små kanaler her som tetter seg. Innsprøytningsrens du har på tanken kan nok hjelpe litt, men har du store problemer med ujevn spredning og har prøvd å bytte dyser så er nok et bytte av lmm lurt.

 

Du mener vel at bensinfordeleren må byttes :) LMM'en (som kanskje blir et litt rart begrep i K-jetverden) er jo selve trakta og metallplata som blir blåst opp av lufta som passerer. Den er koblet direkte til bensinfordeleren med et stag, men det er altså to deler. Staget fungerer som en vippe, det er festa i en "pinne" bakom bensinfordeleren og oppoverbevegelsen presser stempelet i bensinfordeleren oppover. Kravet for luftplata er at den ikke skal ta borti trakta den ligger nedi, og så er det et krav på hvor langt nedi trakta plata skal ligge når systemet ikke er i bruk.

 

Men uansett. Samma hva du gjør, ikke prøv å demontere bensinfordeleren. Det lar seg ikke gjøre å få den sammen igjen tett (btdt, bensin overalt).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men uansett. Samma hva du gjør, ikke prøv å demontere bensinfordeleren. Det lar seg ikke gjøre å få den sammen igjen tett (btdt, bensin overalt).

 

 

Takk :): smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har egentlig ikke noe spes. problemer med bensinfordeleren. Tenkte bare å rengjøre LMM grundig:) siden jeg har Green Filter.

 

Takk for alle innspill så langt: sove :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har egentlig ikke noe spes. problemer med bensinfordeleren. Tenkte bare å rengjøre LMM grundig:) siden jeg har Green Filter.

 

Takk for alle innspill så langt: sove :

 

Min erfaring kan egentlig oppsummeres slik: If it works, don't fix it! Selv om K-Jet er et enkelt system kan man gjøre mye ugagn om man begynner å gnikke på LMM (altså lokket i trakta). Det er hårfine marginer her, og sjansen for å få noe i ulage er stor.

 

Som regel er det (som nevnt ovenfor) mengdefordeleren som krangler. Denne kan hentes på ny, brukt hos nærmeste høgger fra Saab 900i av modellår før 1988. Dette må du betale alt fra 50-300kr for (meget forskjellig fra høgger til høgger).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

If it works, don't fix it!

Bra:p Har egentlig helt lik erfaring.... men du vet...

 

Som regel er det (som nevnt ovenfor) mengdefordeleren som krangler. Denne kan hentes på ny, brukt hos nærmeste høgger fra Saab 900i av modellår før 1988. Dette må du betale alt fra 50-300kr for (meget forskjellig fra høgger til høgger)

 

Bra tips det der. Godt at det var så rimelig da.... .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel er det (som nevnt ovenfor) mengdefordeleren som krangler. Denne kan hentes på ny, brukt hos nærmeste høgger fra Saab 900i av modellår før 1988. Dette må du betale alt fra 50-300kr for (meget forskjellig fra høgger til høgger).

 

Det gjelder vel bare for 4-sylindrete biler? Så vidt jeg husker har vel 5-sylindrete biler en mengdefordeler fra en 6-er, med en av kanalene plugget igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjelder vel bare for 4-sylindrete biler? Så vidt jeg husker har vel 5-sylindrete biler en mengdefordeler fra en 6-er, med en av kanalene plugget igjen?

 

Det har du helt rett i. Men GTE'en det er snakk om i denne tråden er firer.

 

Faktisk har Saab 900 turbo også mengdefordeler til sekser. Men bare fire uttak er i bruk;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet en del om K-Jet (på MB forumet av alle plasser :confused: )

 

Bosch K-Jet manual. Der står det alt tom K-Jet plus litt til. Link

 

 

Mer Bosch info her

 

Også det bildet her (vet det er litt lite....)

K-Jet-Trouble.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra linker Per. Fint å lese om hvordan ting egentlig er...: smil : Håper å finne ut av tennings-bank problemet mitt snart. Har veldig lyst å teste varmkjørings regulator og kaldstart dyse. Kanskje de fungerer ikke 100%...

 

Anyway:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.