Trekke kabler gjennom torpedo vegg..

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har akkurat kjøpt meg en Audi a4 -97mod (B5).

 

Lurer på og legge opp kabler til forsterker og evt. grøftelys, så spørsmålet mitt er hvor kan jeg trekke disse gjennom torpedoveggen uten og ødlegge for mye?:confused:

 

Har søkt litt rundt på forumet men finner ingenting som omhandler min bilmodell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok inn kablene til defa warm up i mellom slangene til AC anlegget, men pass på å bruke godt med silikon så det blir tett.

 

Edit: Og ikke minst å ikke kutte/borre i AC-rørene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke AC : gråter : (selv om det står i vognkortet som ekstra vekt?: klø : ), så det blir nok litt vanskelig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gå inn under hjernen.. du har en boks helt oppe på høyre side.. rett under vinduet på førersiden (under panseret hehe) denne sitter med 4-5 8mm skruer så løfter du bare den plata som ligger nedi boksen og da har du rett linja inn i coupen... kommer ut rett over bremsepedalen.. og ikke glem å stripse fast ledingen der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve ut dette... Noe spesielt jeg må passe på? Annet enn at jeg må tette godt viss jeg borrer hull?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se ved bremsekraftforsterkeren om du har en gummiplugg som tetter et hull inn til ca rattstammen. Det er ofte en "spare" kabelgjennomføring her.

 

Bent

 

Hei!

 

Har akkurat kjøpt meg en Audi a4 -97mod (B5).

 

Lurer på og legge opp kabler til forsterker og evt. grøftelys, så spørsmålet mitt er hvor kan jeg trekke disse gjennom torpedoveggen uten og ødlegge for mye?:confused:

 

Har søkt litt rundt på forumet men finner ingenting som omhandler min bilmodell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. skal sjekke det, men tror mest sannsynlig jeg tar hull i boksen til hjernen...

 

Ser en stor runding av gummi helt oppiunder frontruten på høyre siden, men jeg aner ikke hva det er.. omkrets på kanskje 10 cm +- Vil tippe det ender bak hanskerommet..

 

Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den ender opp bak hanskerommet, der jeg har trekt kabler til forsterker i A4'en hjemme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanlig silikon bør vel ikke brukes på bil fordi det inneholder noe som jeg ikke vet hva, som lager rust

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trakk strømkabel til forsterkeren gjennom hjernen her i vinter. funket fett det! enkleste veien å gå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den ender opp bak hanskerommet, der jeg har trekt kabler til forsterker i A4'en hjemme.

 

 

Hva er på andre siden av den? (har ikke skrudd ned hanskerommet enda)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du trenger ikke skru ned hanskerommet. Du får hånda med litt 'knoting' rett opp, så du trenger som sagt ikke skru ned hanskerommet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den ender opp bak hanskerommet, der jeg har trekt kabler til forsterker i A4'en hjemme.

 

Har du bilder? Evt. noen andre som har det?

 

Hva bør brukes til og tette med? Vil ikke ha vannlekasje i bilen: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanlig silikon bør vel ikke brukes på bil fordi det inneholder noe som jeg ikke vet hva, som lager rust

 

Helt sant det, dset er noen former for syre i vanlig silikon for husholdning eller båt f.eks., som tærer seg gjennom lakken. Bruk karroserikitt eller lignende som er beregnet for bruk på bilen. Spør evt din lokale Audi-forhandler eller karroseriverksted om råd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kabelgjennomføring på torpedo i Passat B5? Har noen gjort det?

 

Hjemmesidene til Defa sier att man skal trekke kabel i gjennomføringa til AC-røra, men dette er jeg litt skeptis til. Er litt bevegelse og mye temp. svingninger her...

 

Å gå gjennom Elektronikk-boksen på h.side er og ett alternativ, men hadde tenkt å legge på høyre side, siden dette blir kortest vei...

 

Driver å ser på en gjennomføring nede i a-stolpen som kommer ut bak innerskjermen på høyre side. Denne tror jeg kan brukes uten store problemer.

 

Innspill??...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det absolutte beste er og tre kablen gjenom boksen som hjernen sitter i!bare og skru av lokket på toppen av den svarte boksen som noen allerede har skrevet før her lengere opp! Inn til boksen fra batteriet kan du eventult lage et nytt hull i den gummimiffa som ledningene går inn til boksen gjennom allerede! lager du hullet i hvor kabelen skal gå igjenom i gummimuffaen mindre en det kablen er i så blir det tett når du trer igjenom kabelen! det eher er den absolutte letteste og beste måten og gjøre det på denne bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan se ut som det heller mot den løsningen ja...

Forsker litt på mulighetene. Men i den boksen er det ledig gummigjennomføring på framsida, trenger ikke borre noen nye hull der.

 

Jeg har automatsikring, og kunne tenke meg å montere denne inni boksen for å ha den tørt å fint, vet ikke om det er plass ennå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.