Anbefalte innlegg

en jeg kjenner har en golf 4 tdi. den går dårlig, ikke turbotrykk og ryker svart.

 

fikk feilkode med vagcom husker ikke kodene men sånn ca:

 

air mass sensor brudd eller kortsluttning til jord sporadisk.

 

også var det noe med boost control.. eller hva det stod... var noe med kontroll av turbo trykk tror jeg.

 

 

har renset lmm uten at det ble bedre..

 

hva kan er feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

turbotrykk regulatoren er et kjent problem på disse bilene.. men, en helt ny LMM er heler ikke å forakte ettersom det er en feilmelding på den som sitter der..

 

har dere fått sett på feilmeldingen etter at dere renset LMM?? ble de borte da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi slettet feilkodene uten å ha gjort noe, og tok en tur.. men kom ikke opp noen feilkoder igjen. men bilen ikee ikke noe bedre.

så renset vi LMM tok og startet bilen etpar ganger og sjekket for feilkoder igjen, men kom ikke opp noen, men fortsatt feil med bilen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler deg å få testet ut om magnetventilen fungerer, N75. Den som styrer/bestemmer ladertrykket.

Få kjørt aktordiagnose og mål signalet inn på magnetventilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, eller så er det trubotrykks regulatoren somer gåen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det høres ut som om det er hull i en trykkslange fra turbo til innsug jeg. Lufta blåses ut=for mye diesel inn iforhold til luft=ryker svart og går dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tilføyer at dette problemet kom pluttselig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tilføyer at dette problemet kom pluttselig.

 

Tipper fortsatt sprekt slange/intercooler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en jeg kjenner har en golf 4 tdi. den går dårlig, ikke turbotrykk og ryker svart.

 

fikk feilkode med vagcom husker ikke kodene men sånn ca:

 

air mass sensor brudd eller kortsluttning til jord sporadisk.

 

også var det noe med boost control.. eller hva det stod... var noe med kontroll av turbo trykk tror jeg.

 

 

har renset lmm uten at det ble bedre..

 

hva kan er feil?

 

Når luftmasse måleren er ¨gåen¨ blir bilen dau og går dårlig.. Jeg tipper det er den somm er def. vi bytter de stadig vekk på jobb..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det n75 ventil på tdi også??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.